A másik egyház

Csak úgy záporoznak a hírek az újabb „egyházi” forradalomról: a német szinodális (tév)út túlnyomó többséggel szavazott a női papság szükségességéről, a fogamzásgátlás támogatásáról és a homoszexualitással kapcsolatos tanítás „magiszteriális tisztázása és a homoszexualitás újraértékelése” érdekében. Ezek ugyan csak a konstanssá vált német forradalom hírei, amellyel szemben az elmúlt években már sokunkban kifejlődött némi immunitás, de hiba lenne nem figyelni a német szélirányra, mert hamar elérkezik hozzánk is az általuk lehelt ájer.

Különösen azért, mert megkezdődött a szinodális út az egész Egyházban, és arról pedig már tudjuk, hogy „az vagy valami, vagy megy valahová, de az biztos”. Az Európai Unió Püspöki Konferenciái Bizottságának elnöke, Hollerich bíboros, a származásilag luxemburgi (ez az egyik leggazdagabb kisállam, ahol a nagy gazdagság az Egyházon belül is ellentmondásmentes szimbiózisban él a kommunista felfogással), munkamódszerét és hovatartozását tekintve jezsuita, tehát a Reuters szerint liberális bíboros, interjút adott a KNA német egyházi hírügynökségnek. Az interjúban mondottak bejárták a hírügynökségek címoldalait. Joggal, tegyük hozzá, mert Hollerich bíboros a ránk váró következő csapás, a „Szinódus a szinódusért” főrelátora. Ha valaki sejtheti egyáltalán – a gazdáján és az egészet sugalmazó lelken kívül -, hogy mire jó ez a szinodális valami, talán ő lehet az.

Próbáljuk ezért kihallani szavaiból a lényeget (kommunista rendszerben szocializálódott műkedvelő kremlinológusok előnyben), ezekkel a szavakkal ugyanis rém erőteljes ébresztőt sikerült fújni a bíborosnak. Ez a megnyilvánulás tehát megér egy misét (engesztelőt…).

Egy kérdésre Hollerich a homoszexuális aktusok bűnös voltával kapcsolatos egyházi tanításról ezt nyilatkozta: „Úgy hiszem, ennek a tanításnak szociológiai, tudományos alapjai már nem igazak”, valamint ezt: „Úgy gondolom, hogy itt az ideje a tanítás gyökeres felülvizsgálatának”. (Úgy érzem…)

Tudjuk, hogy nagyon fontosak hitünk tudományos alapjai, mindig is azok voltak, kiváltképpen a szociológiai jellegűek. Hiszen már Szent Péter is ezeket boncolgatta a halak mellett a halászatok közötti szünetekben…

De azon azért érdemes elgondolkodni, hogy milyen irányú is lehet a homoszexualitással kapcsolatos tanítás megváltoztatása, tudva azt, hogy az Egyház a homoszexuális cselekményeket tartja égbekiáltó bűnnek. A változás tehát csak az lehetne, ha kimondanák, hogy már a homoszexuális „hajlam” is bűn, vagy a cselekmény sem az. Bárki is tipródik nagy bizonytalanságban amiatt, hogy vajon melyik irány is várható inkább?

Ezenkívül ezt is nyilatkozta: „Azt is hiszem, hogy előre gondolkodunk a tanítás területén. A mód, ahogyan a pápa kifejezte magát a múltban, elvezethet egy változáshoz a tanításban”;

Persze, tudom, megint néhány kontextusból kiragadott mondat… Ezért érdemes elolvasni az egész interjút, de közben szem előtt tartani ezt a kérdést:

vajon milyen kontextus tehetné katolikussá azt az állítást, hogy a kinyilatkoztatott tanítás megváltoztatható?

Mert aki ezt elfogadja, annak bőszen kell vallani Hollerich és Reinhardt Omenestnomen Marx bíborossal együtt azt is, hogy „a Katolikus Egyház Katekizmusa nem a Korán, újra és újra változik” (az idézet Marxtól, mármint a bíboros Marxtól származik). Mert ez azt jelenti, hogy az idők és a német, argentin, luxemburgi stb. hitehagyottak szelei újraformálhatják a katolikus tanítást, ami így értelemszerűen nem számít kinyilatkoztatott örök igazságnak, hanem maximum időleges javaslatnak. Isten szavát nem élő Igének tartják, ami pedig valójában, mert bennük nem munkálkodik, ahogy a hívőkben (vö. 1Tessz 2,13), hanem pusztán emberi szónak. És az emberi szó bármikor cserélhető egy másik emberi szóra.

Hogy miért pont a fogamzásgátlás, tehát a család és a homoszexualitás az a terület, ahol végül nyíltan előjönnek és megnyilvánulnak ezek a bíborosnak, püspöknek, teológusnak és általában katolikusnak álcázott gyíkemberek? (bocsássanak meg a komoly összeesküvésekben hívők, de lássák be: ki más lehetne az igazi gyíkember, mint a kígyó követője, aki egyszerre hasonlít kígyótestű mesterére, de ugyanakkor térdelni képtelen lábakkal is rendelkezik) Mert az ezekre vonatkozó katolikus tanítás a Megtestesült Ige által megerősített természeti törvény, az a rend, amit a Teremtő akart. Így amikor ezt támadják, egyszerre gúnyolják a háromszemélyű egy Istent, és próbálják az egész emberi nemet gyökereinél rombolni. Ennél nincs mélyebb, totálisabb támadás.

A teljes cikk elolvasható itt.

Létrehozva 2022. február 10.