A házasság akadálya: Feminizmus
Vannak különböző tények és problémák, amelyek megakadályozhatják a házasság szentségének érvényre jutását, és ezáltal érvénytelenné, törvénytelenné vagy a kegyelem rendjében terméketlenül hatálytalanná teszik azt.
A házasság szentsége azonban a keresztény társadalmi rend fenntartása szempontjából a legfontosabb, mivel a család az emberi és a keresztény társadalom alapvető egysége.
Ezért, amikor a házasságot fontolgatja egy katolikus férfi vagy nő, vagy a házaspár bármely közeli rokona, gondosan mérlegelje a leendő házasság valódi életképességét.
Angol nyelvterületen, a katolikusok körében a keresztény házasságra a megfelelő kifejezés a „Matrimony”. Ezt a kifejezést kell használni a „marriage” helyett, hogy megkülönböztessük a szentségi köteléket a polgári vagy természetes köteléktől, amelyet „házasság” vagy latinul „connubium” néven ismerünk.
Mielőtt a házasságban a feminizmus által okozott problémákat tárgyalnám, először is tekintsük át, hogy mi is a szentségi házasság szentsége, és hogyan fordulhat elő, hogy a házastársak valamilyen hibája miatt érvénytelen vagy törvénytelen legyen.
A szentségi házasság az egyház tanítása szerint egy férfi és egy nő (akik mindketten meg vannak keresztelve a szentség felvétele előtt) a felbonthatatlanság szilárd ígéretében való egyesülése.
A szentséget olyan katolikus és házastársa kaphatja meg, aki ünnepélyesen megígérte, hogy a jövőben megkeresztelkedik. Ebben az esetben a házasságkötés szertartása a connubiumot vagy házasságot eredményezi, de a szentségi valóság csak a másik házastárs megkeresztelésével jön létre. Az Egyháznak hatalma van a szentség kiszolgáltatására ilyen ritka esetekben, amikor úgy ítéli meg, hogy a megkeresztelkedni ígérkezőnek jobban meg kell ismernie a katekizmust, mielőtt a szentséget megkapja, ugyanakkor a bűn elkerülése érdekében úgy ítéli meg azt is, hogy a házaspárnak minél hamarabb össze kell kötnie a házasságot.
De a meg nem keresztelt házastárs ilyen ígérete nélkül az ilyen házasság nem házasság, és az Egyházban a házasságkötés nem eredményez szentségi köteléket.
A házasság szentségének szerzője Krisztus, és a házassági köteléket semmilyen földi hatalom nem oldhatja fel. A házasságnak, mint természetes köteléknek szintén Isten, a mi Teremtőnk a szerzője, de Isten a múlt időkben földi képviselőinek hatalmat adott arra, hogy feloldják azt, mint például Mózes rendelkezett a válás esetében.
Ezért a katolikusok a szentségi házassági kötelék esetében soha nem beszélhetnek „válásról”, mert ez ellentmondás. A keresztény szentségi házasság valami egészen más, ami az állandóság természetét tekintve teljesen más, mint a házasság bármely formája az Ószövetségben.
A szentségi házasság az isteni akarat által monogám. De a házasság, amint az az Ószövetségből világosan kiderül, összeegyeztethető volt a többnejűséggel. Ezt szem előtt kell tartani, hogy elkerüljük az Ószövetségből levont érveket és kifogásokat a szentségi házasság felbonthatatlansága ellen.
A házasság szentsége akkor jön létre vagy akkor alkotják meg, amikor egy katolikus férfi nyilvánosan megígéri egy katolikus nőnek, hogy az Egyház tanítása szerint vele egy életen át keresztény házasságban fog élni. A szentségi házassági fogadalom hagyományos formulái ezt jelentették. Ezek bármilyen módon történő megváltoztatása érvénytelenné teheti a szentséget, ezért ezt soha nem szabad megtenni.
Minden nőtlen katolikus, akit a törvény vagy a fogadalmak nem tiltanak, érvényesen és jogszerűen részesülhet a házasság szentségében.
Az 1983-as Egyházi Törvénykönyvben alapvető változás volt, hogy lehetővé tette a szentség kiszolgáltatását olyan esetekben, amikor az egyik házastárs keresztény, de nem katolikus. Ezt megelőzően az ilyen házasságokat érvénytelennek tekintették. A jognak ez az új rendelkezése azonban feltételezi, hogy a keresztény nem katolikus elfogadja a házasság katolikus felfogását. Ellenkező esetben a házasság érvénytelen lenne.
Ez igaz a két katolikus közötti házasságra is. Mindkettőjüknek őszintén és őszintén el kell fogadniuk a házasság katolikus felfogását, és ezt kell ígérniük a másiknak. Ha bármelyikük ezt elmulasztja, akkor a szentség nem jön létre, és a szertartás nem eredményez szentségi köteléket. A házasság nem egyirányú utca. És amikor az Egyház által felismert objektív bizonyítékok azt mutatják, hogy az egyik félnek soha nem volt meg a megfelelő szándéka, a másik félnek nem szabad hagynia, hogy az olyan skrupulusok, mint “megígértem”, arra késztessék, hogy azt higgye, a házasságkötés érvényes volt.
A szentséget érvényesnek kell vélelmezni, mielőtt bármilyen kétséget figyelembe vennénk, azon jogi elvek szerint, hogy a jog megszűnését soha nem lehet vélelmezni. Ugyanazért, amiért XVI. Benedek pápa lemondása után is pápa maradt, mert soha nem mondott le a petrine munusról, vagyis mert a jog megszűnése soha nem vélelmezhető.
Kétféle probléma van, amely érvénytelenné teheti a házasságot, még akkor is, ha a polgári házasság érvényes.
Ezeket diriment impedimentumoknak nevezik, ami a latin „romboló akadályozó dolgok” kifejezésből származik.
Ilyen akadályok a következők:
- Ha a férfi 16 évesnél fiatalabb, vagy a nő 14 évesnél fiatalabb (a helyi püspökök a helyi szokásoknak megfelelően magasabb életkort is előírhatnak).
- A házastársak bármelyikének vagy mindkettőjüknek képtelensége a szaporodás fizikai aktusára. (Nem tévesztendő össze a biológiai sterilitással).
- Ha a házastársak bármelyikét korábban a házasság szentségében egy másik házastárssal kötötték össze, még akkor is, ha az a házasság nem teljesedett be.
- Ha az egyik vagy a másik házastársat nem keresztelték meg egyetlen keresztény egyházban sem.
- A férfi megkapta a püspöki, papi vagy diakónusi szent rendbe való felvételét.
- A házastársak bármelyike nyilvános tisztasági fogadalmat tett egy egyházi szervezetben.
- Ha a nőt elrabolták azzal a céllal, hogy házasságra kényszerítsék.
- Ha az egyik házastárs meggyilkolta a másik előző házastársát.
- Ha az egyik házastárs a másik házastárs testvére/lánytestvére, unokahúga/unokaöccse, nagybátyja/nagynénje, szülője; vagy ha az egyik házastárs a másik házastárssal 4. fokon belüli rokonságban áll.
- Ha az egyik házastárs a másik házastárs gyámja, örökbefogadója vagy keresztszülője, vagy az volt valaha.
A házasság érvénytelen lehet a megfelelő beleegyezés vagy szándék hiánya miatt is:
- Ha az egyik vagy mindkét házastárs nem képes vagy nem érett arra, hogy ígéretet tegyen vagy ígéretet kapjon.
- Ha az egyik vagy mindkét házastárs pszichésen alkalmatlan a házassággal járó felelősség viselésére.
- Ha az egyik vagy mindkét házastárs nem fogadja el azt, hogy a házasság szentsége felbonthatatlan, azaz életre szól, és soha nem bontható fel bármilyen okból, bármilyen emberi hatalom által végrehajtott válással.
- Ha az egyik házastárs csalárd állításokkal jelentkezik a név, a társadalmi helyzet, a vagyon vagy a fizikai képességek tekintetében, például azt állítja, hogy nem meddő, holott tudja, hogy meddő.
Ez utóbbi okok miatt láthatjuk, hogy ha az egyik vagy mindkét házastárs elfogadja a feminizmus téves ideológiáját, akkor a szentség érvénytelen lenne, mert egy ilyen ideológia által elutasítják a nő, a feleség és az anya megfelelő szerepét és felelősségét a házasságban, és így rossz akaratból lelkileg képtelenek lennének a házasság felelősségére.
A szentség ilyen elutasítása nagyon ártalmatlannak tűnhet. Megjelenhet a nő „jogának” hamis ürügye alatt, hogy karriert csináljon, és így elhalassza vagy lemondjon az anyaságról – ami nem érhető el a fogamzásgátlás vagy a közösülés durván perverz formáinak hallgatólagos beleegyezése nélkül. Vagy a nő „joga”, hogy a férfi a házban megossza az anyaság vagy a háztartás stb. szerepeit, ami a gyermekek perverz szociálpszichológiai formálását eredményezi, ami a gyermekek leszbikusságát vagy homoszexualitását eredményezi. Vagy a nő „joga” arra, hogy a férje közeledését visszautasítsa a magánéletben, amikor az összhangban van a természettel, ami mindkettőjüket megfosztaná a gyermekek bőségétől, amelyet Isten az örökkévalóságtól fogva úgy akart, hogy a házasságban adjon nekik, és hogy előmozdítsa a házasság kötelékét.
Ezen okok miatt a katolikus férfinek nem szabad figyelmen kívül hagynia a feminizmus bármilyen megnyilvánulását a leendő házastársában, és mindkét házastárs szüleinek őszintének kell lenniük ebben a kérdésben mindkét féllel, és meg kell tenniük, amit csak tudnak, hogy a problémát korrigálják, vagy előzetesen a házasság ellen tanácsot adjanak.
A Szentírás tanítása világos és határozott: Isten a nőket a férfiak segítőinek teremtette. A házasságot fontolgató katolikus nőnek el kell fogadnia, hogy ahogyan a férfi azért van, hogy Istent és a felebarátot szolgálja, úgy a nő is azért van, hogy a férfit és a családját szolgálja. Ha elutasítja a nőiségnek ezt a felfogását, mindenki számára jobb, ha nem köt házasságot.
Forrás angol nyelven
Létrehozva 2024. április 10.