A homoszexuális cselekedetek erkölcstelensége
Jézus azt mondja, hogy a házasság előtti vagy házasságon kívüli szexuális élet a tisztaság elleni bűn, de vonatkozik ez a homoszexuális fajtalankodásra is.
A Hittani Kongregáció 1986. október 1-én a püspökökhöz írt levelében a homoszexuálisok lelkipásztori ellátásáról így fogalmaz:
„A homoszexuális személy sajátos hajlama önmagában ugyan nem bűn, ám egy olyan, többé vagy kevésbé erős tendenciát alapoz meg, amely erkölcsi tekintetben rossz viselkedésre irányul. Ezért magát a hajlamot is objektív rend-ellenességnek kell tekintenünk. Az ilyen hajlamokkal rendelkező személyek különleges lelkipásztori gondoskodást igényelnek, nehogy az a téves kép alakuljon ki bennük, hogy ezeknek a hajlamoknak a kiélése egy homoszexuális kapcsolatban erkölcsi értelemben elfogadható”.
Jézus Krisztus világosan megfogalmazza, hogy mi a szexuális aktus célja. A természet törvényeiből, a Szentírásból és a Szent Hagyományból az következik, hogy a házastársi együttlétnek két célja van, a férfi és a nő testének egyesülése és gyermekek nemzése. Bármely cél kiiktatása ebből a folyamatból erkölcstelenség.
Mivel a homoszexuális együttlét során egyik cél sem teljesül, ezért a homoszexuális együttlét természetellenes és mélyen erkölcstelen. Az egyházi tanítóhivatal a Katekizmusában kijelenti, hogy: „A hagyomány a Szentírásra támaszkodva – amely úgy mutatja be a homoszexuális kapcsolatokat, mint súlyos eltévelyedéseket – mindig vallotta, hogy a homoszexuális cselekedetek belső természetük szerint rendellenesek”. Ellentétesek a természet törvényeivel. A nemi aktusból kizárják az élet továbbadását. Nem az igazi érzelmi és szexuális egység vágyából származnak. Nincs olyan eset, amikor jóváhagyhatók lennének.” (2357).
Az írás letölthető itt.
Létrehozva 2013. november 7.