Mi a Szentlélek-keresztség?

Furcsa, hogy annak ellenére, hogy a Szentlélek-keresztség Pál legfõbb érve volt annak bizonyítására, hogy mindannyian egyek vagyunk Krisztusban, a keresztények mégis olyan sokat vitatkoznak errõl.

Néhány egyház szerint a Szentlélekbe való bemerítés a megtéréstõl különálló dolog. Szerintük ez egy második élmény, ami sokkal nagyobb lelki erõt és bátorságot ad az illetõnek és képessé teszi egy gyõzelmesebb keresztény életre. Némelyek szerint mindezt olyan jelek is kísérik, mint a nyelveken szólás.

A Biblia nem használja sokszor a “Szentlélek-keresztség” kifejezést. Bemerítõ János megjövendölte, hogy Jézus eljön és Szentlélekkel és tûzzel fog keresztelni (Máté 3,11 · Márk 1,8 · Lukács 3,16 · János 1,33). Az ApCsel 1,5-ben Jézus idézte János szavait és azt mondta követõinek, hogy nemsokára Szentlélekkel kereszteltetnek meg. Úgy tûnik, ennek beteljesedése volt a tíz nappal késõbb Pünkösdkor történt több látványos esemény (ApCsel 2). Ezután már csak az ApCsel 11,16-ban olvasunk hivatkozást a Pünkösdre, mikor Kornéliusznak – az elsõ pogány megtérõnek – a pünkösdihez nagyon hasonló élménye volt.

Habár az igehely világosan kimondja, hogy az ApCsel 2-ben említett hívõk a Szentlélekkel való betöltésben részesültek, nem írja le pontosan, mit is jelent ez. Arról sem olvasunk, hogy vajon munkálkodott-e a Lélek másképp is ugyanabban az idõben.

A legvilágosabb magyarázatot az 1Korinthus 12,13-ban találjuk. Pál itt azzal a problémával foglalkozik, mikor a Korinthusi gyülekezet részekre szakadt a lelki ajándékokkal kapcsolatos vitában. A látványosabb ajándékok túlhangsúlyozása olyan véleményekhez vezetett, miszerint néhányan a jobb ajándékokat kapták, mások viszont háttérbe szorultak. Pál válaszában így kiáltott fel: “Mindnyájan egyek vagyunk! Ne szakadjatok klikkekre!”. Szavai igazolásául pedig elmondja: “Hiszen egy Lélek által mi is mindnyájan egy testté kereszteltettünk, akár zsidók, akár görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg.” (1Korinthus 12,13).

Az írás elolvasható itt.

Létrehozva 2016. február 16.