A pornófüggőség felszámolása
“A szórakozás egyetlen biztos helye az, ahová Jézust magunkkal vihetjük.”
Az (amerikai) embereket 50 év alatt megtanították arra, hogy a dohányzás halálos veszélyt jelent. A pornográfia okozta függőség hasonlóképpen veszélyes – üdvösségünkre is…
Peter Kleponis pszichológus az új kokainról és arról, hogyan lehet megszabadulni
Miután egy fél évszázada komoly erőfeszítéseket tesznek, hogy nyilvánosan oktassák a dohányzás veszélyeit, a dohányzás túlsúlya és elfogadási szintje drasztikusan csökkent. A katolikus pszichológus, Dr. Peter Kleponis szerint hasonló erőfeszítéseket lehet és kell tenni a pornográfiával kapcsolatban is.
Dr. Kleponis egy tanácsadó szolgálat helyettes igazgatója Pennsylvaniában (USA). A ZENIT a pornográfia használatáról és addiktív tulajdonságairól beszélt vele – miről lehet tudni, hogy valaki pornófüggővé vált.
ZENIT: Mikor lépték át az emberek a vonalat, ami a kultúrában általánosan elterjedt szexuális ábrázolás és a tényleges pornográfia között húzható? Van egyáltalán egyértelmű vonal?
Kleponis: Annak megállapításához, hogy egy személy átlépte-e a vonalat a szexuális ábrázolás és a pornográfia között, először meg kell nézni, hogyan határozzuk meg a pornográfiát. Én így határozom meg: “bármilyen kép, amely által egy személy egy másik személyt saját szexuális élvezetére használ.” A kulcsszó itt a “használ”. A képnek nem kell meztelen személyt ábrázolnia. Egy csábítóan megjelenített nő a focimeccs közben sugárzott sörreklámban is ugyanolyan pornográf lehet, mint egy nő a hardcore pornográf filmben az interneten. A “vonal” más mindenki esetében. Néhány férfinek a sörreklám is egyfajta pornográfia, mivel azon találják magukat, hogy a rövid kép alatt is szexuális vágyuk támadhat. Más férfiak nem is veszik észre a nőt a sörreklámban. Ezeknek a férfiaknak egy ilyen kép példa a szexualitás ábrázolására, ami igen elterjedt a társadalomban.
Azt is meg kell nézni, hogy a képeket milyen használatra tervezték. Nyilvánvaló, hogy kemény pornográfia a szexuális izgatást jelenti. Vannak azonban olyan képek a nőkről a társadalmunkban, amelyeket nem határoznak meg vagy forgalmaznak pornográfiaként. A józan eszünk azt mondja, hogy ezeket a kiadványokat szexuálisan izgatónak tervezték a férfiak számára. Ezek közé tartozik a Victoria Secret [fehérnemű] katalógus és a Sports Illustrated [sportújság] fürdőruha különszáma is. Kevés férfi nézi szándékosan a futballmérkőzéseket kifejezetten a reklámok miatt, de a legtöbb férfi ezeket a kiadványokat kifejezetten azért forgatja, mert az szexuálisan izgató számukra. Így ezeket is pornográf tartalmúnak lehet tekinteni.
Az interjú letölthető itt.
Létrehozva 2013. január 18.