Elmélkedés a rózsafüzér imádkozásba
Keresztény hitünk és vallásgyakorlatunk igazán nagy lelki kincsei a régmúltból érkeznek hozzánk. Ha eredetüket kutatjuk, visszamehetünk a középkorba, sőt még tovább, a keresztény ókorba, de újra és újra elbizonytalanodunk, amikor azt látjuk, hogy a legkorábbi dokumentálható kezdetek és Jézus meg az apostolok kora között évszázadok szakadékai tátonganak.
Ez azonban csak a látszat: valójában minden, ami igazán keresztény, az csírájában igazolhatóan apostoli és evangéliumi. Igaz ez a rózsafüzérre is.
A rózsafüzér elemei: a keresztvetés, a Hiszekegy, a Miatyánk, a Dicsőség, az Üdvözlégy,
valamint a titkok szövege mind az Evangéliumban gyökerezik és közvetlen kapcsolatban áll Jézus
Krisztussal.
A KERESZTVETÉS
Hogy a keresztények mióta vetnek keresztet, pontosan nem tudjuk, de azt bizonyos, hogy ennek a csodálatos jelnek alapítója maga az isteni Magvető, a mi Urunk, Jézus Krisztus. A Máté-evangéliumot megkoronázza a mennybe menő Úr utolsó parancsa: „Menjetek tehát, tegyetek tanítványommá minden népet, kereszteljétek meg őket az Atya a Fiú és a Szentlélek nevében, és tanítsátok őket mindannak megtartására, amit parancsoltam nektek. Íme, veletek vagyok mindennap a világ végezetéig.” (Mt 28,19-20)
A Szentháromság nevében megkereszteltek kezdettől fogva tudták, hogy az isteni élet részesei (2Pét 1,4), vagyis úgy teremtmény (2Kor 5,17) lettek, és hogy a Szentháromság egy Isten templomává alakultak, hiszen maga az Úr ígérte az utolsó vacsorán: „Aki szeret engem, megtartja
tanításomat, Atyám is szeretni fogja őt, hozzá megyünk és benne fogunk lakni.” (Jn 14,21) Origenész egyházatyától tudjuk, hogy amikor még gyermek volt, később vértanúvá lett édesapja csókkal illette kebelét, mondván, hogy ott benn lakik a Szentháromság.
A teljes cikk letölthető innen.
Létrehozva 2020. július 23.