A rózsafüzér exorcizmus, vagyis háromszoros fekete öv a sátán ellen

A rózsafüzér exorcizmus, vagyis háromszoros fekete öv a sátán ellen

Ahol a Világ Legszebb Asszonya megjelenik, ott megnyílik az Ég, és ott Ő, Mária készíti elő a harcosoknak azt a új nemzedékét, amelyet már a Teremtés Könyve előre jelez, és amely a Jelenések Könyvének 12. fejezetében leírt végső küzdelmet vívja majd a sátánnal. A Szentlélek olyan erővel fogja formálni az Asszony Méhében az új nemzedéket, hogy mindazok, akik Máriához tartoznak, lángoló szeretettel fogják szeretni ót, ahogyan korábban a nagy szentek szerették. Mária, ahol csak megjelenik, mindig felhívja a figyelmünket arra a különös gyöngyfüzérre, amelyet rózsafüzérnek nevezünk. A sátán rettenetesen fél tőle.

Azok, akik vettek már részt exorcizmusokon, pontosan tudják, hogy a sátán tökéletesen tisztában van vele, mi az, ami számára igazán veszélyt jelent. Kétségtelen, hogy a rózsafüzérrel van a legtöbb problémája, ez az, amitől a világon a legjobban fél. A rózsafüzér önmagában – legalábbis úgy érezhetjük – elég monoton, unalmas, rutinszerú imádság, ezért van sokunknak nehézsége vele. Mária azonban azt mondja nekünk, hogy ezt az imádságot az Ég adja nekünk azért, hogy Isten Uralmának erejével eltöröljük a gonosz művét az utolsó időkben – ezért hatalmas ördögűző eszköz.

Azok, akik lelki harcba kezdenek a rózsafüzér imádkozása által, biztosak lehetnek benne, hogy az egész pokol fellázad ellenük. Ez a támadás megjelenhet hirtelen fáradtság, álmosság, szétszórtság, különböző lelki nehézségek vagy különböző környezeti tényezők szintjén (például váratlanul valaki telefonál, eszedbe jut, hogy valami elmulasztott dolgot el kell intézned, hirtelen történik valami, ami miatt az imádságot más időre kell halasztanod). 1981 táján Zbigniew Kraszewski püspök, Rómából hazatérve mesélte el a következő esetet Jasna Górán a Máriás Papi Mozgalom tagjainak:

„A lengyelek magánaudienciáján II. János Pál dicsérte a Mozgalmat, amiért mindannyian, a világiak is imádkozzák XIII. Leónak a »Szent Mihály arkangyal« imával kezdódő exorcizmusát. Nem sokkal ezután azonban elővette a zsebéből a rózsafüzérét, és így szólt a jelenlevőkhöz: ’De ez egy olyan exorcizmus minden gonosz lélek ellen, amely a világiak számára is elérhető!’ Látva a meglepetést az arcokon, hozzátette: ’És hogy ne legyenek kétségeitek, én most felruházom a rózsafüzért az exorcizmus erejével.« Mi pedig, akik összegyűltünk akkor Jasna Górán a Rózsafüzér termében, ezt hallva, megállapítottuk: ’Hiszen épp azóta, attól a naptól kezdve, amikor a pápa kimondta ezeket a szavakat – néhány hónapja – a rózsafüzér borzasztóan fárasztó imává vált! Harcolnunk kellett a szétszórtsággal, a ránk törő álmossággal és más akadályokkal, sokkal inkább, mint korábban!’”

A rózsafüzért, sajnos, gyakran hanyagul imádkozzuk, figyelmetlenül, ami lehetetlenné teszi számunkra az Istennel való találkozást. Ez esetben nem igazán hatékony. Ennek az imádságnak fegyverré kell válnia az ördöggel szemben az Istennel való kivételes egvesülés által Mária Szívében.

Hogyan imádkozzunk tehát hatékonyan? A rózsafüzérnek Számos iskolája van, személy szerint azonban úgy gondolom, a lényeg, hogy megértsük, miért ismételjük non stop ugyanazokat az imákat. Bizonyos értelemben különösnek érezhetjük, hogy annyiszor ismételjük ugyanazt. Szent Pio atya azt mondta a rózsafüzérről: „Imádkozd mindig a rózsafüzért. Ahogy felébredsz, ne hagyj az ördögnek egy percet se, kezdd el imádkozni a rózsafüzért. Még akkor is, amikor dolgozol: mosogatsz, vagy bármi mást csinálsz, imádkozz – mert így nem adsz helyet a sátánnak, hogy beférkőzzön a gondolataidba. Emellett szabadon járhatsz, és mindig nyugodt leszel. Mindig legyen nálad ez a fegyvered a sátán támadásai ellen. Imádkozd nmindig a rózsafüzért.”

Annak idején szenvedélyesen rajongtam a keleti harcművészetekért, naponta háromszor edzettem – maximális motivációval. Tizenöt éven át. Huszonegy éves koromban teljesült az álmom és megszereztem a mesteri fekete övet, huszonhárom éves koromban pedig – a három danos fekete övet. Akik ismertek, azt mondták, a harcművészetekre születtem és így is halok meg. Azért beszélek erről, mivel a mesteri fokozatot a harcművészetekben többek között azáltal érik el, hogy kiválasztják az adott személy pszichofizikai adottságaihoz leginkább illő technikákat. Így nekem is ki kellett választanom például a számomra legeredményesebb három harctechnikát, és ezeket gyakoroltam mindaddig, amíg potenciálisan halálosakká váltak ellenfelem számára. Ehhez járult még egy speciális harci kiáltás, amelynek célja a pszichofizikai erőm maximalizálása volt. Mindennap gyakoroltam a kiválasztott technikákat, több ezerszer, hétről-hétre, hónapról-hónapra, évről-évre. Míg egyszer elértem a hatékonyságnak arra a szintjére, hogy szinte mindig legyőztem az ellenfeleimet.

A rózsafüzérrel nagyon hasonló a helyzet. Van három imádságod: a Miatyánk, az Üdvözlégy és a Dicsőség. Ahhoz azonban, hogy ezek valóban hatásos fegyverek legyenek a sátán elleni lelki küzdelemben, meg kell tölteni őket hittel, reménnyel és szeretettel, mesteri szinten, az Istenben elmerült szív mélyéből kell fakadniuk. Ez azt jelenti, hogy egész valóddal kell imádkoznod, maximális odaadással és szívvel. Ez nem könnyű. Zavarhat az álmosság, fáradtság, szétszórtság, idegeskedés, ezernyi gond… Nagyon nehéz egész lényeddel erre az imádságra koncentrálni.

A rózsafüzért elszántan kell imádkozni közben arra koncentrálva, hogy Istent akarjuk szeretni teljes szívünkből, minden erőnkből és egész lelkünkből. Minden imát: minden Miatyánkot, Üdvözlégyet és Dicsőséget olyan odaadással, olyan hittel, reménnyel és szeretettel kell elmondanunk, hogy halálos csapást mérjenek a sátánra. Ha képes vagy így imádkozni a rózsafüzért, akkor az valóban hatásos fegyverré válik az ördöggel és az egész pokollal szemben. Az ilyen imádság valóban olyan erőt jelent, ami örökre megkötözi a gonoszt, ami lerombolja minden művét az életedben, a házasságodban, a családodban. Ezért ne csüggedj és ne add fel, hanem add bele szívedet, lelkedet minden egyes rózsafüzérbe.

Montforti Grignon Szent Lajos azt tanácsolta, hogy amig valaki tanulja a rózsafüzért imádkozni, ne kezdje azonnal non stop egymás után mondani a tizedeket, inkább mondjon el egyet, de nagyon lassan. Ajánlotta, hogy kezdetben az imádságokat szünetekkel mondjuk. Azt mondod tehát: ,,Üdvözlégy Mária” – és egy kis szünetet tartasz, elgondolkozol rajta, mit is mondasz, kihez fordulsz, mit jelent ez. Rövid csend után folytatod: „Kegyelemmel teljes”. Majd ismét rövid elmélkedést tartasz. „Az Úr van Teveled” – itt gondolkozz el ismét azon, mit mondasz, kinek, mit jelent ez, valóban szívből jönnek-e a szavaid, valóban átéled, hiszed, amit mondasz?

Igaz, hogy így imádkozva egy tized rózsafüzér elmondása tizenöt, sőt húsz percig is tarthat, azonban ez valóban szívből jövő imádság lesz. Minden egyes tizeddel, amit így imádkozol, egyre többet tanulsz. Szíved és értelmed kezd egyesülni Istennel. Idővel a szünetek egyre rövidebbek lesznek, míg végül a rendes ritmusban mondod az imát, de úgy, hogy annak minden szavát átelmélkedted a szíveddel és az értelmeddel. Szíved és gondolataid így villámgyorsan összhangba kerülnek a kimondott szavakkal.

Kezdd el imádkozni a rózsafüzért. Kezdd el imádkozni teljes szíveddel.

/Részlet P. Dominik Chmielewski SDB Kegyelemmel teljes c. könyvéből/

Létrehozva 2024. december 17.