A márkánk tükrözi azt, akik vagyunk
A legnagyobb nyomás egy új vállalkozás születésekor, talán a „márka” kialakítása. Sokat hallunk termékfejlesztésről, a termékek és szolgáltatások jobb láthatóságának megteremtéséről, „márkaépítésről” az eladások növelése és a minél nagyobb piaci részesedés elérése érdekében.
Ez bonyolult kíhívás akkor, amikor a fogyasztók széles kínálattal találják szembe magukat. Legyen szó autókról, cipőkről, konzervekről, háztartási cikkekről, vagy épp éttermek ajánlatáról, a kérdés az, hogyan tehetjük termékünket vagy szolgáltatásunkat kiemelkedővé?
A figyelemfelkeltés érdekében használhatunk elegáns weboldalakat, közösségi médiajelenlétet, névjegykártyát, vagy épp e-maileket és nyomtatott brossurákat is. Az egyedi logók és védjegyek is segíthetnek, de a kérdés továbbra is fennáll: Hogyan különböztethetjük meg magunkat pozitív módon a versenytársainktól?
Jay Danzie, író és márkaépítő érdekes mefigyelést tett. A közösségi médiában ezt írta: „ A mosolyod a logód, a személyiséged a névjegykártyád, a veled töltött idő után megmaradt érzés a védjegyed, és az, hogy mások olyanok akarnak lenni, mint te, a márkád.”
Hát nem érdekes? Azt állítja, hogy egy jól megtervezett, azonnal felismerhető cég- vagy terméklogónál sokkal jobb logó a mosoly. A névjegykártyák lehetnek informatívak, de az ember személyisége sokkal többet mond a leendő ügyfélnek. Gondolt már arra, hogy a védjegyünk egyszerűen csak a másokra gyakorolt hatásunk? És sok népszerű márka juthat eszünkbe, de nincs jobb „márka”, mint az, hogy mások olyanokká akarnak válni, mint mi. Érdekes módon a Biblia mindegyikről beszél:
Egy mosoly csodákra képes. Gondolt már arra, hogy milyen nehéz barátságosnak lenni, vagy kedves, bátorító szavakat mondani mosoly nélkül. Egy olyan világban, ahol több okunk lehet a homlokráncolásra, a mosolyunk erőteljes benyomást kelthet. „Aki aggódik szívében, az levertté lesz, a jó szó viszont felvidítja.” (A példabeszédek könyve 12, 25)
A pozitív személyiség ereje. Valakinek a személyisége többet jelent annál, hogy kifelé forduló vagy félénk, beszédes vagy tartózkodó. Magában foglalja a más emberek iránti őszinte törődést és érdeklődést is. „Semmit ne tegyetek önzésből, se hiú dicsőségvágyból, hanem alázattal különbnek tartsátok egymást magatoknál; és senki se a maga hasznát nézze, hanem mindenki a másokét is.” (Pál levele a filippiekhez 2, 3-4)
A találkozások mély hatást hagynak maguk után. Azt mondják, hogy az elégedett ügyfél a lejobb reklám, hiszen ez másokat is vásárlásra ösztönöz. „És amit tőlem hallottál sok tanú előtt, azokat add át megbízható embereknek, akik mások tanítására is alkalmasak lesznek.” (Pál második levele Timóteushoz 2, 2)
Olyanná válni, aki méltó mások törekvéseihez. Az egyik legnagyobb elismerés, amit valaha is kaphatunk, ha valakitől azt halljuk: „Szeretnék úgy üzletelni, ahogy te”, vagy „Bárcsak több olyan embert ismernék, mint te”. Törekszenek az emberek arra, hogy hozzánk hasonlóvá legyenek? „Legyetek a követőim, amint én is követője vagyok Krisztusnak.” (Pál első levele a korinthusiakhoz 11, 1)
Forrás: keve.org, Monday Manna
Létrehozva 2023. augusztus 15.