A tisztaságról

A tisztaság arra az erényre utal, hogy az ember cselekedetei Isten szentségének követelményeihez igazodnak három területen: a szeretet, a tisztaság és az igazság szeretete (KEK 2518). Míg a legtöbb ember készségesen törekszik a szeretetre és az igazság szeretetére, a tisztaság sokkal problematikusabb.

A tisztaságot (nincs szex a házasságon kívül) a maszturbáció bűne teszi tönkre. A maszturbáció a szexuális orgazmus (csúcspont) elérése érdekében a nemi szerv ingerlése. A maszturbációt [önkielégítés] az összes szexualitásról szóló szekuláris könyvben tévesen tanítják a szexuális fejlődés normális útjaként. A tinédzsereket könnyen félrevezeti ez a tanítás és nem értik meg, hogy miért mélységesen helytelen, nemcsak erkölcsileg, hanem gyakorlatilag is. Célunk az, hogy felvilágosítást nyújtsunk ebben a kényes témában. Senki sem szereti a „maszturbáció” szót. A szó puszta említése is hajlamos szégyent és zavarodottságot kiváltani. Mi túllépünk ezen a korlátozáson, hogy megfelelően és közvetlenül kifejtsük a témát.

Az első probléma a maszturbációval kapcsolatban az, hogy minden ilyen aktus egy szívből jövő ima, amely bőséges mentális energiával párosul paráznaság vagy házasságtörés elkövetéséhez. Az aktus arra késztet, hogy az ember egyetlen célra összpontosítson – az orgazmusra és a szexuális beteljesülésre, amelyhez vonzó képek társulnak a képzeletben az ellenkező nemről. A maszturbáció szinte mindig szokássá válik, és így az ima újra és újra megismétlődik. Előbb-utóbb ez az ima meghallgatásra talál, de nem Isten által. Az egyén olyan helyzetbe kerül, amelyben a paráznaság (házasságon kívüli nemi közösülés) vagy házasságtörés (nemi közösülés valakinek a házastársával) valódi cselekedete jelenik meg, és nem lesz erkölcsi ereje ellenállni neki. Ezért látjuk, hogy az önkielégítés bűne hamarosan a paráznaság vagy házasságtörés még súlyosabb bűnébe torkollik.

A maszturbációval kapcsolatos második probléma az, hogy a szokás megnyitja az ajtót a kéjvágy gonosz szellemének, amely a szexuális közösülés iránti zsörtölődő, ellenőrizetlen vágyat jelenti bárkivel, aki szexuálisan vonzónak tűnik. Minden logika elveszik. Az ellenkező neműek hajszolásának megfelelőségére vonatkozó racionális megítélés teljesen fel van függesztve. Alkalmasak és képesek-e az igazi házasságra? Vagy a körülmények lehetetlenné teszik a házasságot? A vágy nem hagy teret az igaz mérlegelésnek. A vágy egyetlen dolgot keres: a szexuális beteljesülést. A kéjvágy az ördög szelleme, és az ördög célja az emberi lények, sőt az egész emberi faj elpusztítása. Még a törvényes párkeresést is megrontja a kéjvágy, ahol a potenciális társnak az érzékenység és a temperamentum erényein alapuló igaz értékelését felváltja a fizikai tulajdonságokra való túlzott összpontosítás.

A harmadik probléma a maszturbációval kapcsolatban az, hogy ha a szokás egyszer már teljesen kifejlődött, és a vágy megrögzött szellemében él, a vágy növekedhet, és mentálisan elhatalmasodhat, így az illető a nemi erőszak bűntettéig hajszolja magát.

A nemi erőszak túl nehéznek bizonyulhat, ami arra készteti a személyt, hogy könnyebb célpontoknál – gyermekeknél – keressen szexuális kielégülést. Ez egy szörnyűséges gonoszság. A kéjvágyó lélek csak egy dologgal törődik – a szexuális kielégüléssel. Így a gyermekre és a gyermek szüleire nehezedő fizikai károk áradata háttérbe szorul, miközben a gyermeket ellopják, eladják és pénzért cserébe felajánlják a kéjvágyó pedofilnak – csak az USA-ban évente ez egy 160 milliárd dolláros üzlet. Biztosak lehetünk benne, hogy a kéjvágyó pedofil maszturbál, miközben izgalmasabb zsákmányára vár. Az önkielégítés szilárdan tartja a kéjvágy szellemét. Nincs kegyelem a szorongás és a nyugtalanság ellenére, és talán hiábavaló a küzdelem a szabadság eléréséért.

Jézus nagyon jól megértette ezt a rejtélyt, amikor azt mondta: „Ha jobb kezed visz bűnbe, vágd le és dobd el! Inkább egy tagod vesszen oda, mintsem az egész tested pokolba kerüljön” (Mt 5,30). A lényeg az, hogy a helyzet halálosan komoly. Valamit tenni kell, leszámítva a kéz levágását.

Szerencsénkre Isten megoldást kínál, az Ő Fia, Jézus Krisztus és a Szentlélek által. Együtt kell működnünk velük és megtenni minden tőlünk telhetőt. Ez a módja ennek. Abban a pillanatban, amikor úgy érzed, hogy a szexuális szenvedélyed felülkerekedik azon a képességeden, hogy uralkodj rajta, borulj térdre, kezdj el egy képet tartani a fejedben a keresztre feszített Jézus Krisztusról. Tartsd magadban azt a képet, ahogy az Ő vére a keresztről tested minden különböző részére hullik. Abban a pillanatban Jézus azt fogja mondani neked: „Engem akarsz, vagy a szenvedélyedet akarod”. Ha elméd a szenvedélyed felé fordul, Ő a szenvedélyeddel hagy el téged. De ha azt mondod: „Uram, téged akarlak”, és az elmédben megtartod Jézus képét a kereszten, miközben azt ismételgeted: „vedd el a szenvedélyemet, és hagyd, hogy Szentlelked bennem maradjon”, akkor Ő 100%-ban válaszolni fog erre az imára. Ez 5 vagy tíz percig is eltarthat. Jézus tudni akarja, hogy valóban elkötelezett vagy-e. Némi küzdelemmel sikeresen ki fogod űzni a vágy szellemét a lényedből, és szabaddá válsz.

A modern időkben, általában politikai kontextusban mindenki a szabadságról akar beszélni. Az igazi szabadság nem politikai. Az igazi szabadság a bűntől való szabadság.

Az önkielégítéstől és a kéjtől való megszabadulás lehetővé teszi, hogy az ember élvezze a tisztaság szabadságát, és csatlakozzon a keresztény hívők seregéhez, akik felfedezték ezt a szabadságot. Dicsőség az Úrnak!

A tisztaság megőrzéséhez állhatatos napi imára van szükség. A Legszentebb Rózsafüzér ünnepének estéjén, 1957. október 7-én Mária, az Egyház Anyja ismét megjelent Mária Efrém nővérnek a Kneipp Springs Szanatóriumban, az Indiana állambeli Rome City közelében lévő Kneipp Springs Szanatóriumban lévő Drága Vér Nővérek kolostorának kápolnájában (Amerikai Miasszonyunk). Efrém nővér elmondta: „Kezeit imaszerűen összekulcsolta. Tekintete komoly volt, bár arca megőrizte szokásos mély derűjét. Jobb kezében egy kék, üvegszerű rózsafüzér lógott. Tudatában voltam annak, hogy amit mondani készül nekem, az nemcsak nagyon komoly, hanem rendkívül fontos is. A Szűzanya hasonló módon megismételte első figyelmeztetéseit:”

„Szeretett leányom, amit most mondani fogok neked, különös módon érinti az Amerikában élő gyermekeimet. Hacsak nem vezekelnek erkölcsösséggel és önmegtagadással, és nem reformálják meg életüket, Isten eddig ismeretlen büntetésekkel fogja őket meglátogatni.”

„Gyermekem, lesz béke, ahogyan azt megígérték, de addig nem, amíg gyermekeim meg nem tisztulnak és ki nem mosakodnak a tisztátalanságtól, és így a kegyelem fehér ruhájába öltözve készen nem állnak e béke befogadására, amelyet oly régóta ígértek és oly sokáig visszatartottak az emberek bűnei miatt.”

„Drága gyermekeim, vagy azt teszitek, amit én kívánok, és megreformáljátok az életeteket, vagy magának Istennek kell megtisztítania benneteket a mérhetetlen büntetés tüzében. Fel kell készülnötök arra, hogy befogadjátok az Ő nagy ajándékát, a békét. Ha nem készültök fel, akkor Isten maga lesz kénytelen ezt megtenni az Ő igazságosságában és irgalmasságában.”

„A rózsafüzért családi imává tenni nagyon tetszik nekem. Kérem, hogy minden család törekedjen erre. De ügyeljetek arra, hogy nagy odaadással mondjátok, elmélkedve minden egyes misztériumon, és törekedjetek arra, hogy mindennapi életetekben utánozzátok az abban ábrázolt erényeket. Éljétek a rózsafüzér titkait úgy, ahogy én éltem őket, és ez a rózsafüzér örökre hozzám kötő lánccá válik. Akik az én rózsafüzérem körébe tartoznak, soha nem vesznek el. Én magam fogom őket halálukkor Fiam trónjához vezetni, hogy örökre egyesüljenek vele.”

„Írjátok ezeket a szavakat szívetekbe, drága gyermekeim, mert Szeplőtelen Szívemben könyörületes vagyok irántatok. Ó, ha tudnátok, milyen büntetéseket tartok vissza tőletek az értetek való könyörgésemmel és közbenjárásommal!

Vajon megteszitek-e végre, amit kívánok, gyermekeim?”

Világos, hogy Mária a tisztaság növekedését keresi és reméli.

Forrás angol nyelven

Létrehozva 2023. augusztus 12.