Közösségek (Dél-Dunántúl)
Az alábbi közösségek vettek részt a megújulás regionális találkozóján 2006. ápr. 22-én, Pécsett:
Barcsi közösség
Bogádmindszenti közösség
Bonyhádi közösség
Darányi Közösség
Élő Víz közösség, Pécs
Az alábbi közösségek vettek részt a megújulás regionális találkozóján 2006. ápr. 22-én, Pécsett:
Barcsi közösség
Bogádmindszenti közösség
Bonyhádi közösség
Darányi Közösség
Élő Víz közösség, Pécs
Gyógyító imaösszejövetel – mit jelent ez?
Nem vagyunk „gyógyítók”. Nincsenek rendkívüli adottságaink. Betegségekkel küzdünk, mint más. Ahogy mi imádkozunk gyógyulásért, ugyanúgy bárki más is imádkozhat.
Fogadd el, Uram, teljes szabadságomat. Fogadd el emlékezőtehetségemet, gondolkodásomat és akaratomat mindenestül. Mindazt, ami vagyok és amim csak van, te
Hiszek benned, Uram, minden láthatónak és láthatatlannak Teremtőjében,
szentnek vallak Téged, egész Teremtés, minden ember nevében:
Szent, szent, szent a seregek Ura, Istene.
Az Egyház nem engedélyezheti a fogamzásgátlást a házasságban. Istennel szegülne szembe, ha olyasmit engedélyezne, ami belső természeténél fogva bűn. Nemcsak azért bűn tehát, mert a latin rítus szerinti esküvői szertartásban a házasulók kifejezetten elfogadják a gyermekeket (nem tudom, hogy van a bizánci rítusban), hanem akkor is bűn volna, ha erről a szertartásban nem esne szó.
A házastársakat erkölcsi természettörvény kötelezi arra, hogy valamennyi nemi aktusuk nyitott legyen a fogamzásra. Ugyanis a nemi aktus természeténél, lényegénél fogva irányul az életadásra.
Kedves Szülőtársam !
Bizonyára érezted már a felelősség súlyát a válladon, amikor kis- vagy kamaszkorú gyermeked jelenén vagy jövőjén gondolkodtál. Mikor szorongva figyelted új barátait, idegeskedtél a begyűrűző világ negatív hatásai miatt, a New Age-es gyermekfilmektől kezdve az erőszakhullámon át az istentagadásig és káromlásig széles a skála.
A jóságos Mennyei Atya iránt érzett hálából szeretném elmondani életem legnagyobb próbatételét, hogy ezzel is növeljem mások hitét, Istenbe vetett bizalmát.
1977-ben történt, ekkor 34 éves voltam. Két gyermekünkkel, egy 11 éves fiúval és egy 8 éves kislánnyal közös háztartásban éltünk egy 3 szobás városi lakásban. A téli influenzát lábon hordtam ki, hogy munkahelyemen helytállhassak és a következménye tüdőgyulladás lett. A kezelőorvos olyan gyógyszert írt fel, amin a gyógyszergyár feltűntette, hogy terhesség esetén nem alkalmazható. Két doboznyi elfogyott belőle, mire megérkezett a vizsgálat eredménye: nem betegség, hanem terhesség az oka a ciklus kimaradásának.
4. A Szentháromság mintájára felépülő családi életet nemcsak az egyes szentháromsági személyek felől szemlélhetjük, hanem a szentháromságos relációk[1] felől is.
Alapvető fogalom ez a Szentháromság teológiájában. Azt jelenti, hogy a személyek áthatják egymást, egyiknek a másikban való kölcsönös jelenléte ez, amely a legmélyebb közösséget teszi lehetővé az identitások tiszteletben tartásával. Ez egyike az isteni Szentháromságon belüli élet „töményeinek”, következőleg az emberi közösségekben, így a családban megnyílt szentháromságos dinamikának is. Aki nem fogja ezt fel, nehezen fogja megsejteni, mit jelent a „szentháromságosság”. A családban megélt közösségi tapasztalat segíti annak megsejtését, hogy mit is jelent: a személyek kölcsönös egymásban léte, hogy a szentháromságos hit mennyire tele van gyakorlatra való utalásokkal. Családjaink mennél inkább a Szentháromság módján élnek, annál inkább tudják befogadni ennek a titoknak az igazságát, kimondhatatlan nagyságát.
Pat Kennedy, a Hexam és Newcastle Egyházmegyei Szolgálati Bizottság elnöke nem ért egyet azzal, hogy a karizmatikus megújulás nyugvópontra jutott
Amikor a gyermekeim összejönnek, egyik legkedvesebb elfoglaltságuk az, hogy az elmúlt évekről beszélgetnek. Ezt úgy neveztem el, hogy „Emlékszel?” -játék. Visszaemlékszünk mókákra, tréfákra, engem kinevetnek azok miatt a ruhák miatt, amiknek a viselését erőltettem, visszaidézik szavaimat és mondásaimat.
A vasárnapi szentmisében Keresztelő Szent Jánosról hallottam egy tanítást és akkor éreztem késztetést arra, hogy leírjam az alábbi gondolataimat. Június 16-án, szombaton a “Délmagyarország” c. napilapban olvastam arról, hogy június 20-24. között a szegedi Széchenyi téren megrendezésre kerül az első Szegedi Boszorkány Fesztivál. Színes programokkal várják az érdeklődőket. Minden napnak volt egy kulturális része, és olyan is, ami a boszorkányság hirdetéséről, terjesztéséről szólt.
Álmomban Mesteremmel tengerparton jártam, s az életem nyomai rajzolódtak ki mögöttünk:két pár lábnyom a parti homokon, ahogy Ő mindig ott járt énvelem. De ahogy az út végén visszanéztem, itt-amott csak egy pár láb nyoma látszott, éppen ahol az életem próbás, nehéz volt, sorsom mostoha.
Adj időt a gondolatnak, erőd forrása ez. Adj időt az imának, a legnagyobb erő a földön ez. Adj időt a
Jézus Krisztus nevében jövök Hozzád. Megvallom, hogy Te vagy a világ Teremtője. Te vagy az én Teremtőm, Gondviselőm. Te végtelen szeretetedből hívtál életre, s mindig szerető gondviseléssel fordultál felém Megköszönöm Neked az életemet. Köszönöm a születésemet. Köszönöm Neked, hogy Jézus Krisztus által gyermekeddé fogadtál engem a keresztségben.
Az olasz média által nagy érdeklődéssel követett esetről, a kómában fekvő Eluana Englaro mesterséges táplálásának beszüntetéséről a Vatikáni Rádió megkérdezte Harsányi Pál Ottó ferences szerzetest, a római Antonianum Pápai Egyetem erkölcsteológia tanárát. A beszélgetést szerkesztett formában adjuk közre.