Karácsony reklámja

A megtestesülés örömhíre minden emberre tartozik. Ezért a karácsonyi ünnepek előkészítése előtt érdemes néhány fogást eltanulni, hogy hogyan lehet ezt az üzenetet még hatékonyabban átadni.

Angliában a karácsonyi szezon beköszöntének biztos jele a John Lewis áruházlánc karácsonyi reklámfilmjének bemutatása. 2007 óta hagyománnyá vált, hogy e nagy múltú kereskedelmi lánc kétperces hirdetése adja meg az ünnepi előkészület alaphangját. Ezekben a kis filmekben nem azon van a hangsúly, hogy mit árulnak, hanem a vásárlókat érzelmileg megragadva kívánnak a karácsonyra hangolni.

Matthew Pittam atya a Catholic Herald című brit hetilapban megjelent írásában úgy gondolja, hogy az egyháznak is volna mit eltanulnia az alaposan megtervezett és gondosan kivitelezett kampányból, amikor a karácsonyi ünnepek előkészítése egyre sürgetőbb feladattá válik. Jézus is megállapította, hogy „a világ fiai a maguk módján okosabbak a világosság fiainál” (Mt 16,8b). Lássuk tehát előbb magát a filmet, majd Pittam atya nyomán néhány jó tanácsot.

Az írás elolvasható itt.

Létrehozva 2015. november 30.