Mivé lett az ügyfélszolgálat?

Emlékeznek arra az időre, amikor az „ügyfélszolgálat” a kiemelkedő vállalatok jellegzetessége volt? A J.C. Penney és Sam Walton áruházláncok megértették, hogy az ügyfeleik elégedettsége a legértékesebb számukra és arra vállalkoztak, hogy kikutassák: hogyan szolgálhatnák ki szükségleteiket a lehető legjobban. Úgy tűnik, ez a filozófia valahol elveszett a XXI. században.

Volt  egy  időszak,  amikor  az  eladók  idegesítőek  voltak,  ott  settenkedtek  a  potenciális  vásárló  körül  a boltban,  manapság  viszont  úgy  kell  kereső-akciót  indítani,  hogy  egy  eladóra  bukkanjon  az  ember,  amikor szüksége  van  rá.  Még  a  vásárlásnál  is  vándorolni  kell  a  boltban,  hogy  találjunk  valahol  egy  nyitva  lévő pénztárat, ahol fizetni lehet.
Néhány  hete  vettem  egy  különleges,  drága  izzót,  mert  ez  a  tűzhelyünk  feletti  eszközből  kiégett.  Múlt héten  az  új  izzó  is  kiégett.  Erre  visszamentem  a  barkácsáruházba  és  kicseréltettem  egy  másikra.  Amikor hazaértem, kibontottam a lezárt csomagolást és az új izzómat három darabra törve találtam a dobozban. Erre visszatértem ebbe az országosan elismert hírű barkácsáruházba és vettem egy ép izzót, de ez sem működött. A belsejéből  rázásra  kihallatszó  zörejek  alapján  ebben  belül  volt  valami  eltörve.  Négy  utamba  került,  mire sikerült egy működőképes izzót keríteni.

Ezt  követően  egy  országos  napilap,  amelyet  a  helyi  lappal  együtt  szoktam  minden  reggel  megkapni  – egyszer csak nem érkezett meg. Felhívtam a hírlapterjesztő osztályt és megkaptam a szokásos „Sajnálom” és „Elnézést”  mondatokat  és  biztosítottak  róla,  hogy  délután  háromig  meg  fogom  kapni  az  újságot.  Sohasem érkezett meg!

Gyakran olvasunk arról, hogy a kereskedelmi láncok milyen rossz helyzetben vannak, beszélnek csökkenő eladásokról és arról, hogy egyre többen vásárolnak az interneten az üzletek helyett. Mi a meglepő ebben, ha ezeknek a kereskedelmi üzletláncoknak szinte nullával egyenlővé zsugorodott az ügyfélszolgálata és személyre szabott kiszolgálást kaphatunk az internetes áruházaknál?

Penney és Walton az ügyfeleik iránt érzett őszinte figyelemre alapozta a vállalkozását, biztosítva számukra azt,  hogy  értékesnek  fontosnak  érezzék  magukat.  Ők  a  hit  emberei  voltak,  akiket  olyan  bibliai  részek ösztönöztek, mint például az „Amit tehát szeretnétek, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is ugyanazt cselekedjétek  velük”  (Máté  evangéliuma  7:12);  és  „Semmit  ne  tegyetek  önzésből,  se  hiú  dicsőségvágyból, hanem  alázattal  különbnek  tartsátok  egymást  magatoknál;  és  senki  se  a  maga  hasznát  nézze,  hanem mindenki a másokét is” (Filippibeliekhez írt levél 2:3-4).

A  modern  kor  vállalkozásai  félredobják  a  biblikus  világkép  alapjait  és  rövidtávú,  profitorientált  módon közelítik  meg  a  kérdést.  Az  ügyfelek  pedig  gyakran  inkább  birkának  érzik  magukat  és  nem  kulcsfontosságú szereplőknek abban, hogy az adott vállalkozás túléljen a mai, feszített piaci versenyben.
Isten  mutatta  meg  a  legjobb  példát.  Ő  „ügyfélszolgálatos”  hozzáállással  érkezett,  hogy  megbékítse  a lázadó emberiséget Önmagával. A Rómaikhoz írt levél 5. részének 8. verse így hangzik: „Isten azonban abban mutatta  meg  rajtunk  a  szeretetét,  hogy  Krisztus  már  akkor  meghalt  értünk,  amikor  bűnösök  voltunk.” 

Jézus  kijelentette:  „Mert  az  Emberfia  sem  azért  jött,  hogy  neki  szolgáljanak,  hanem  hogy  ő  szolgáljon,  és életét adja váltságul sokakért.” (Márk evangéliuma 10:45) Ha nem ez a legmagasabb fokú „ügyfélszolgálat”, akkor mi?

Forrás: Monday Manna

 

A KEVE Társaság a CBMC International és az Europartners társszervezete
KEVE Társaság is a partner organization of CBMC International and Europartners

Létrehozva 2013. augusztus 22.