Mivé lett az ügyfélszolgálat?
Emlékeznek arra az időre, amikor az „ügyfélszolgálat” a kiemelkedő vállalatok jellegzetessége volt? A J.C. Penney és Sam Walton áruházláncok megértették, hogy az ügyfeleik elégedettsége a legértékesebb számukra és arra vállalkoztak, hogy kikutassák: hogyan szolgálhatnák ki szükségleteiket a lehető legjobban. Úgy tűnik, ez a filozófia valahol elveszett a XXI. században.
Volt egy időszak, amikor az eladók idegesítőek voltak, ott settenkedtek a potenciális vásárló körül a boltban, manapság viszont úgy kell kereső-akciót indítani, hogy egy eladóra bukkanjon az ember, amikor szüksége van rá. Még a vásárlásnál is vándorolni kell a boltban, hogy találjunk valahol egy nyitva lévő pénztárat, ahol fizetni lehet.
Néhány hete vettem egy különleges, drága izzót, mert ez a tűzhelyünk feletti eszközből kiégett. Múlt héten az új izzó is kiégett. Erre visszamentem a barkácsáruházba és kicseréltettem egy másikra. Amikor hazaértem, kibontottam a lezárt csomagolást és az új izzómat három darabra törve találtam a dobozban. Erre visszatértem ebbe az országosan elismert hírű barkácsáruházba és vettem egy ép izzót, de ez sem működött. A belsejéből rázásra kihallatszó zörejek alapján ebben belül volt valami eltörve. Négy utamba került, mire sikerült egy működőképes izzót keríteni.
Ezt követően egy országos napilap, amelyet a helyi lappal együtt szoktam minden reggel megkapni – egyszer csak nem érkezett meg. Felhívtam a hírlapterjesztő osztályt és megkaptam a szokásos „Sajnálom” és „Elnézést” mondatokat és biztosítottak róla, hogy délután háromig meg fogom kapni az újságot. Sohasem érkezett meg!
Gyakran olvasunk arról, hogy a kereskedelmi láncok milyen rossz helyzetben vannak, beszélnek csökkenő eladásokról és arról, hogy egyre többen vásárolnak az interneten az üzletek helyett. Mi a meglepő ebben, ha ezeknek a kereskedelmi üzletláncoknak szinte nullával egyenlővé zsugorodott az ügyfélszolgálata és személyre szabott kiszolgálást kaphatunk az internetes áruházaknál?
Penney és Walton az ügyfeleik iránt érzett őszinte figyelemre alapozta a vállalkozását, biztosítva számukra azt, hogy értékesnek fontosnak érezzék magukat. Ők a hit emberei voltak, akiket olyan bibliai részek ösztönöztek, mint például az „Amit tehát szeretnétek, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is ugyanazt cselekedjétek velük” (Máté evangéliuma 7:12); és „Semmit ne tegyetek önzésből, se hiú dicsőségvágyból, hanem alázattal különbnek tartsátok egymást magatoknál; és senki se a maga hasznát nézze, hanem mindenki a másokét is” (Filippibeliekhez írt levél 2:3-4).
A modern kor vállalkozásai félredobják a biblikus világkép alapjait és rövidtávú, profitorientált módon közelítik meg a kérdést. Az ügyfelek pedig gyakran inkább birkának érzik magukat és nem kulcsfontosságú szereplőknek abban, hogy az adott vállalkozás túléljen a mai, feszített piaci versenyben.
Isten mutatta meg a legjobb példát. Ő „ügyfélszolgálatos” hozzáállással érkezett, hogy megbékítse a lázadó emberiséget Önmagával. A Rómaikhoz írt levél 5. részének 8. verse így hangzik: „Isten azonban abban mutatta meg rajtunk a szeretetét, hogy Krisztus már akkor meghalt értünk, amikor bűnösök voltunk.”
Jézus kijelentette: „Mert az Emberfia sem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és életét adja váltságul sokakért.” (Márk evangéliuma 10:45) Ha nem ez a legmagasabb fokú „ügyfélszolgálat”, akkor mi?
Forrás: Monday Manna
A KEVE Társaság a CBMC International és az Europartners társszervezete
KEVE Társaság is a partner organization of CBMC International and Europartners
Létrehozva 2013. augusztus 22.