A kisvállalkozás előnyei

A karrierem során dolgoztam nagy vállalatokkal és kisvállalkozásokkal is. Én személy szerint jobban szerettem kisvállalkozásokban dolgozni a számtalan előny miatt, amit kínálni tudnak. Az első a helyi döntéshozó hatóság. Amikor a bankszakmában dolgoztam, semmi nem frusztrálta jobban az ügyfeleket, mint mikor azt mondták nekik, hogy a hitelkérvényüket elutasította egy másik városban lévő bizottság. Sok ügyfél szeret üzletelni egy olyan kisvállalkozással vagy bankkal, ahol el tudják érni azt a vezetőt, aki a döntéseket hozza.

Ahogy azt Salamon király megjegyezte a Prédikátor könyve 8,4-ben „Mert a király szava hatalmas, és ki mondhatná neki: Mit művelsz?”. Ha egy kisvállalkozás tulajdonosa vagy, akinek hatalma van vásárlói döntések meghozatalára, lényegében „királyként” szolgálsz. Bölcs lenne ezt az előnyt népszerűsíteni a leheséges ügyfelek felé.

Egy másik meglepő előny a kisvállalkozások számára a korlátozott erőforrás lehet. Ez a „korlátozás” a te érdekedet szolgálhatja, hogy megtaláld a költséghatékony megoldásokat, melyek lehetővé teszik számodra, hogy alacsonyabb árakat használj. A bátyámat egyszer megkérte a főnöke, hogy kérjen ajánlatokat egy nagy projekthez. 9 millió, 7 millió és 5 millió dollárért szerzett ajánlatokat. Az első két ajánlat nagy vállalatoktól volt, a harmadik egy kisvállalkozástól. Hogyan tudtak ilyen nagy különbséggel számolni?

A kisvállalkozás tulajdonosa elmagyarázta: „A versenytársaim meg tudnák csinálni azon az áron is, amelyen én adom neked, de nagyon felfuvalkodottak és tudják, hogy megengedheted magadnak, hogy milliókat fizess.” A testvérem úgy döntött, hogy az alacsonyabb ajánlattevőt választja – és határidőre, a költségvetés alatt, befejzték a munkát! „A gazdag ember bölcsnek tartja magát, de a nincstelen, ha értelmes, átlát rajta.” (Példabeszédek könyve 28,11)

 Egy harmadik előny a kisvállalkozások számára az ügyfelek kívánságaira való gyors reagálás. A COVID-járvány kezdetéig az Unconventional Business Network (Nem-szokványos Üzleti Hálózat) elsősorban élő eseményeknek adott otthont. Kevés tapasztalatunk volt a virtuális rendezvények lebonyolításában. Ugyanakkor, amikor az egyik élő rendezvényünket törölni kellett a járvánnyal kapcsolatos rendelkezések miatt, imádkoztunk azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudjuk továbbra is kielégíteni a választóink szükségleteit.

Napokon belül kifejlesztettünk és bemutattunk egy virtuális eseményt, melynek eredményeként a világ minden tájáról elértünk embereket, sok olyat, akik nem tudtak volna személyes megjelenni. Ez a megoldás engem a Zsoltárok könyve 40,14-re emlékeztetett, melyben a zsoltáros könyörgött Istenhez, hogy “Légy kegyelmes, Uram, és ments meg, Uram, siess segítségemre!” Ha az ügyfeleidnek sürgős szükségleteik vannak, a kisvállalkozás egyik értékesítési jellemzője, hogy képes azonnal reagálni ezekre, anélkül, hogy egy nagy vállalat bürokratikus terhe ezt megnehezítené.

A negyedik előny, amit a kisvállalkozások kihasználhatnak, a személyre szabott kiszolgálás. Ahogy a vállalkozások nővekednek, általában rendszereket és folyamatokat építenek ki a termékek szabványosítására és nyereségesebbé tételére. Ez azt is eredményezi, hogy olyan emberek hoznak döntéseket és bírálnak el hiteleket, akik nem találkoznak az ügyfelekkel. Ezzel szemben a kisebb vállalkozások a szolgáltatásaikat az ügyfeleik egyéni igényeire tudják szabni.

Ez elvezet az ötödik előnyhöz: helyi termékeket és szolgáltatásokat kínálnak. Jézus az egyének szükségeiről való gondoskodást hangsúlyozta a korlátozott befolyással rendelkező emberek segítéséről szóló példázattal. Azzal fejezte be, hogy „A király így felel majd nekik: Bizony mondom nektek, valahányszor megtettétek ezeket akár csak eggyel is az én legkisebb testvéreim közül, velem tettétek meg.” (Máté evangéliuma 25,40) Ha a potenciális ügyfelek tudják, hogy törődsz velük és, hogy a közösségük része vagy, nem pedig egy kívülálló, aki csak a vállalkozását próbálja kiterjeszteni, akkor előnyöd van a vásárlói hűség megszerzésében.

Forrás: Monday Manna, keve.org

Létrehozva 2022. november 9.