Megkülönböztetni csak a jót lehetséges
Schneider püspök: ’Súlyos felelősség’ terheli a pápát, aki ’úgy tűnik’, hogy megengedi a házasságtörést
Lengyelország, 2017. augusztus 31. (LifeSiteNews) — Úgy tűnik, hogy Ferenc pápa Amoris Laetitia kezdetű apostoli buzdítása a lelkipásztori „megkülönböztetés” irányába halad, amely „megengedi, hogy a házasságtörő folytassa a házasságtörést” – mondta Athanasius Schneider püspök a legutóbbi Lengyelországban tartott Tradition, Faith and Property konferenciáján.
A püspök arra figyelmeztetett, hogy ennek sokak számára az örök kárhozat lehet a következménye, szavait idézve „nem játszhatunk az örök életünkkel”. És a pápa felelőssége a kialakult helyzetért hatalmas.
Schneider nyilvánosan támogatja a négy „dubia” bíborost, akik öt kérdést tettek fel a pápának, hogy tisztázza az Amoris Laetitia által kiváltott zavart, amely megosztja a püspököket, és a püspöki karok a vitatott dokumentum eltérő értelmezésére épülő különböző útmutatásokat adnak ki.
A Church Militant kérdésére, hogy a papok hogyan gyakorolják az Amoris Laetitia-ban lefektetett megkülönböztetés elvét az elvált és újraházasodott katolikusok helyzetét illetően, akik nem tartózkodnak a szexuális élettől, a püspök az igazi megkülönböztetést választotta szét a „hamis megkülönböztetéstől” vagy „megkülönböztetés-nélküliségtő l”
Az első „ilyen megkülönböztetési folyamat a kígyó párbeszéde volt Évával, hogy megkülönböztetésre törekedjenek abban, engedelmeskedjen-e Éva Istennek vagy sem”.
Amikor Éva azt mondta az ördögnek, hogy Isten azt mondta, ne egyenek a gyümölcsből, akkor az ördög így szólt: Ó, kezdjünk el megkülönböztetni… Mit mondott Isten? Éva azt válaszolta, hogy „ha eszünk, meghalunk”. „Ó, nem. Ez nem így van- mondta az ördög. – Tegyünk különbséget. Tudni fogod, hogy mi a jó.”
A megkülönböztetés eredménye „az egész emberiség katasztrófája”. „ És ma ennek a rossz megkülönböztetésnek, az ősbűnnek a következményeit hordozzuk a lelkünkben, és a testünkben.”
„Megkülönböztetni csak a jót lehetséges, ez csak Isten akaratának teljesítését szolgálhatja.”
„Nyilvánvaló Isten akarata, hogy a szexuális aktusok csak érvényes házasságon belül megengedettek és kívánatosak Isten számára. Ez Isten egyértelmű akarata, és ez alól nincs kivétel.”- mutatott rá a püspök.
„A házasságtörés gyakorlatának folytatása azonban nem Isten akaratát teljesíti, hanem megbántja Istent.”
Tehát az nem megkülönböztetés, illetve hamis megkülönböztetés, amely megerősíti a lelket a bűnben. Ez a hamis megkülönböztetés akár a kárhozat veszélyébe is sodorhatja azt.
Hogy más példát is vegyünk, „aki szeret hazudni, azt mondja, tegyünk megkülönböztetést, hogy így tovább hazudhasson. Ha valaki lopni szeret, egzisztenciálisan annyira kötődik a lopáshoz, hogy megkülönböztetést kér, hogy egy kicsit tovább lophasson.”
„És ugyanilyen megkülönböztetés, amikor a gyónásban feloldozzuk, majd megengedjük a házasságtörőnek, hogy folytassa a házasságtörést.”
„Ez ellentmondás és nagyon nagy veszély a lélek számára és súlyos felelősség, különösen a pap részéről, aki ezt megengedi.”
„És még inkább a pápa részéről, aki úgy tűnik, hogy megengedi… aki nem tesz semmit, hogy megakadályozza ezt” – mondta Schneider püspök.
„Úgy tűnik, hogy az Amoris Laetitia ebbe az irányba megy” – tette hozzá a püspök hatalmas taps kíséretében.
A fordítás az alábbi cikk alapján készült.
A püspök atya négy perces angol nyelvű videója megtekinthető itt.
Létrehozva 2017. szeptember 9.