Kép: Shutterstock

A „hogyan legyek katolikus” Google-keresések száma 373%-kal emelkedett Ferenc pápa halála után

(LifeSiteNews) – A „hogyan legyek katolikus” Google-keresések száma 373%-kal emelkedett Ferenc pápa halála körüli napokban.

Április 20. és 26. között, a Ferenc pápa halála előtti és utáni napokban a „hogyan legyek katolikus” Google-keresések megdöbbentő módon, 373%-kal emelkedtek a Google Trends által gyűjtött adatok szerint.

„Ez minden eddigi tapasztalatunktól eltérő” – nyilatkozta Magdalena Petrusic, a Google Trends adatokat összeállító Vatican Tickets & Tours utazási ügynökség vezető utazási elemzője a Zenit News-nak.

„Szokásosnak tartjuk, hogy egy jelentős vallási személyiség halála után megugrik a turizmus vagy az események iránti érdeklődés. De ez most más volt” – folytatta. „Az emberek nem utazást, hanem [katolikus vallásra] áttérést kerestek.”

A hullám húsvét vasárnap kezdődött, amikor Ferenc pápa 88 évesen utoljára jelent meg a nyilvánosság előtt. A tendencia április 21-én, Ferenc halála napján érte el csúcspontját.

„Olyan volt, mintha a világ megállt volna, figyelte, majd reagált – nem apátiával vagy figyelmetlenséggel, hanem azzal a vágyakozással, hogy megértsék, mi mozgatta ezt az embert” – magyarázta Petrusic.

Ferenc halála után az egész világ lélegzetvisszafojtva figyelte, ahogy a világ minden tájáról érkező kardinálisok Rómában gyűltek össze, hogy megválasszák az új pápát.

Május 8-án fehér füst gomolygott a Vatikánból, jelezve a világnak, hogy új pápát választottak. Röviddel ezután az amerikai Robert Prevost kardinális lett az új pápa, aki a XIV. Leó nevet vette fel.

A katolikus hitre való áttéréssel kapcsolatos Google-keresések növekedése egy olyan időszakban következett be, amikor a katolikus egyházba való áttérések száma minden idők legmagasabb szintjét érte el.

Ez a húsvét az Egyesült Királyság egész területén tanúja volt a felnőttkeresztségek számának ugrásszerű növekedésének, különösen a fiatal férfiak körében: csak a westminsteri egyházmegyében 500 felnőtt csatlakozott a katolikus egyházhoz.

Ez a jelenség Franciaországban is megfigyelhető, ahol a francia püspöki konferencia által közzétett adatok szerint kevesebb mint egy hét alatt rekordszámú felnőtt keresztelésre került sor.

Húsvétkor a francia katolikus egyház több mint 10 384 felnőtt katekument fogadott, ami 45 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ezenkívül a felnőtt katekumenek 42 százaléka a 18-25 éves korosztályba tartozott.

A katekumenek számának növekedése azt követően következett be, hogy egy nemrégiben közzétett jelentés szerint az Egyesült Királyságban a Z generációhoz tartozó templomba járók aránya 2018-ban 4 százalékról ma 16 százalékra ugrott, és a fiatal katolikusok száma kétszerese az anglikánokénak.

A Z generáció az 1997 és 2012 között születetteket jelenti. Ez a generáció sok mindenről ismert, többek között a közösségi média függőségéről és az otthoni munkavégzés mozgalmának élharcosairól.

A Gen Z azonban a valláshoz, különösen a kereszténységhez és a katolicizmushoz való figyelemre méltó visszatéréséről is híres.

A katolicizmus térnyerése a Gen Z körében a katolikus, vagy legalábbis keresztény közösségi média influenszerek és hírességek megjelenésének is köszönhető.

Számos híresség, köztük Russell Brand és Rob Schneider is nyilvánosságra hozta kereszténységhez vezető útját.

Hasonlóképpen neves podcasterek, mint Candace Owens és Tammy Peterson is nemrégiben csatlakztak a katolikus egyházhoz, és teljes mértékben elkötelezték magukat a kereszténység mellett

Forrás angol nyelven

Létrehozva 2025. május 24.