A „Great Reset” Isten nélkül nem más, mint egy átverés
Marek Jędraszewski krakkói érsek homíliájában idézett egy történészt, aki szerint a globalisták elképzelései ellentétesek a kereszténységgel.
KRAKKÓ, 2021. február 26. (LifeSiteNews) – Krakkó érsek metropolitája a globalisták által elképzelt „Nagy Újrandítás” ellen prédikált, mondván, hogy Krisztus nélkül nincs megújulás.
„Krisztusban kell elérnünk a ’nagy újraindítást’, a nagy megújulást és életünk átrendezését” – mondta Marek Jędraszewski érsek szerdán a Krakkói Mindenkor Segítő Szűz Mária templomában.
Jędraszewski a néhai bíboros, Karol Wojtyła harmadik utódja a fontos dél-lengyel egyházmegyében. A lengyel katolikus Niedziela (Vasárnap) magazin szerint az érsek metropolita utalt homíliájában az angol ’reset’ szóra, és hogyan vonatkozik ez a szó a legmegfelelőbb módon a nagyböjti időszakra. Azt mondta, hogy a „divatos szó” jellemezte a ninivei emberek tapasztalatát a napi olvasmányban (Jónás 3:1-10), miután Jónás próféta figyelmeztette őket Isten haragjára.
„Ninive lakói hittek Jónásnak, böjtre szólítottak fel, és mindenki, a legkisebbtől a legnagyobbig, zsákruhát viselt” – mondta az érsek.
„És Isten úgy reagált Ninive népének kollektív ’újraindítására’, hogy megváltoztatta eredeti tervét a városra vonatkozóan” – folytatta. „Ez egy nagyszerű új valóság volt, egy új fajta élet Jónás felhívásának köszönhetően, amit Ninive lakói elhittek és elfogadtak.”
Az érsek ezután egy teljesen más „újraindítási” felhívásról beszélt: a COVID-19-ről, amely Klaus Schwab, a Világgazdasági Fórum alapítója és ügyvezető elnöke, valamint Thierry Malleret közgazdász terve. Megjegyezte, hogy annak a könyvnek is van víziója a megújult emberiségről, de Istenre való bármilyen utalás nélkül.
„Emberi közösségként veszélyeztetett állatfajokkal kell foglalkoznunk; zoonózis (állatról emberre terjedő) kórokozókkal; mérgező levegővel; az üvegházhatást okozó gázok kibocsátási szintjével; geopolitikai, fizikai és pszichológiai elemzésekkel a modern társadalom egészségi állapotáról, annak erkölcsi és etikai drámáiról; és az egzisztenciális válságról, amely sújtja a nyugati társadalmakat”, mondta Jędraszewski.
Kijelentette, hogy Schwab könyvének egyik fejezete „Emberi természetünk újradefiniálása” címmel jelent meg, és hogy ez a rész „említi, hogy az egész embert egy géppel kell összehozni”, amely segíteni fog abban, hogy az emberiség magasabb szintre emelje az evolúciót.
Az új és továbbfejlesztett emberi lénynek, ami a COVID-19: a Nagy Újraindításból származik, empatikusabbnak kell lennie, részt kell vennie társadalmi és gazdasági kérdésekben, mint az éghajlatváltozás és az LMBT ideológia, részese kell legyen a nemzetközi mozgalmaknak, mint a Black Lives Matter, aggódnia kell a bevándorlókért, hajlandónak lenni feláldozni magát és saját törekvéseit egy jobb világ építésében – „és kidobni minden gondolkodást arról, hogy ki vagyok, mint emberi lény, mint ami értelmetlen, felesleges, haszontalan,” tette hozzá az érsek.
„Hol van itt Isten helye?” kérdezte Jędraszewski a gyülekezettől.
„Hogyan beszélhetünk egy új emberről és egy új világról Istenre való hivatkozás nélkül?” – folytatta.
„A többszáz oldalas hatalmas munka csak egyszer utal a vallásra. Nem említi a természetfölöttit, Istent. Végső fokon emleget valami meghatározatlan ’Anyatermészetet’, amire nagybetűvel hivatkoznak.”
Az érsek Idézte Grzegorz Kucharczyk történészt, aki szerint a globalisták elképzelései ellentétesek a kereszténységgel.
„A globalisták megpróbálják kihasználni a koronavírus-járványt, hogy teljesen leértékeljenek mindent, amihez a kereszténység közel 2000 éve hozzájárult, és amihez még mindig hozzájárul az emberiség érdekében” – mondta.
Jędraszewski idézte Renato Christina professzort, a Trieszti Egyetem professzorát is, aki szerint Schwab munkájának “nincsenek biztos és világos elképzelései, nincsenek alapjai, amire a jövő felépülhetne; ehelyett felhívás a teljes zűrzavarra.”
„Maga a könyv is osztozik abban a káoszban, amely a mai nyugati világot érinti” – folytatta az érsek. „Ez a nihilista szekularizmus megnyilvánulása, és közvetlen út a társadalom elkeresztényietlenedéséhez.”
Az érsek végül püspök elődjére és annak keresztény antropológiájára utalt.
„Emlékezzünk arra az erőteljes üzenetre is, melyet II. János Pál csaknem 27 éven át hordozott, és amit már a kezdetektől megosztott: „Nyisd tágra a kaput Krisztusnak!”, mondta Jędraszewski.
„Nyissátok ki az ajtókat Krisztus előtt, szívetek és elmétek ajtajait, de a politikai, társadalmi és gazdasági rendszereket is, mert csak Krisztus tudja, mi rejtőzik egy emberi lény szívében” – folytatta.
„És csak Krisztus a kulcs ahhoz, hogy megértsem, ki vagyok, mint emberi lény. Ő megmutatja méltóságomat, Isten gyermekének méltóságát.”
Az érsek azzal zárta beszédét, hogy a katolikusokat igazi krisztusi ’újraindításra’ hívta, ami különös kötelességük a nagyböjt időszakában.
„Krisztusban kell elérnünk egy nagy újraindítást, egy nagy megújulást és életünk átrendezését” – mondta.
„Ma a nagyböjti tapasztalatunk alapvető feladata (…) hogy reagáljunk egy másik emberi lényhez való viszonyunkra, amelyet az alamizsna széles körben ismert gyakorlata fejez ki” – folytatta.
„Ez egy szent időszak, amikor meg kell újítanunk az Istennel való kapcsolatunkat, imádkozva hozzá, ahogy az Úr Jézus tanította nekünk: Atyánk, A te országod eljött, a te akaratod kész lesz, mindennapi kenyerünket add nekünk ezen a napon.”
A cikk forrása angol nyelven
Létrehozva 2021. március 9.