Keresztény lányok kontra női magazinok

 

Meglehetősen kritikus írással ekézi a női magazinok nagy részét Kristen Clark: az amerikai írónak több könyve jelent meg, amelyek általában a szebbik nem képviselőihez szólnak. Mostani írását a BellaGirl Magazin publikálta.

Ebben az évben egy sokkolóan kifejező női magazinra lettem figyelmes az élelmiszerboltunk kasszasorában. A címlapon egy ruhátlan nő szerepelt, akit csak a kamera beállítás és néhány ügyes kézmozdulat választott el a teljes meztelenségtől. Emiatt aztán felhívtam az élelmiszerüzlet központját, hogy beszélhessek az ügyben illetékes munkatárssal.

Több, mint 30 percet tartott a telefonbeszélgetésünk. Kérdéseket tettem fel neki, és meghallgattam a válaszait arról, hogy egy „családbarát élelmiszerüzlet” miért állít ki nyilvánosan ilyen sértő tartalmat. Beszélgetésünk egy bizonyos pontján elmondta, hogy ő maga is megbotránkoztatónak talál számos magazint, de nem meri eltávolítani őket, mert veszik, mint a cukrot.

„Az emberek szeretik az ilyesmit” – mondta. „És ha az emberek megveszik, mi árusítjuk!”

A beszélgetésünk vége felé egy dolgot megígért nekem: „Nem vehetem be a magazinokat, de igyekszem elérni, hogy szemellenző kerüljön a legkirívóbbakra.” „Köszönöm” – válaszoltam. „A semminél jobb!” Ahogy így visszagondolok a menedzserrel folytatott beszélgetésünkre, megrendítő, amit mondott: „veszik, mint a cukrot.”

Ez a lényeg. Megveszik. És ameddig a nők megvásárolják, a cégek egyre csak gyártják őket. Úgy tűnik, a botrányos celebtörténetek, szextippek, felületes szépségápolási tanácsok és a kikent-kifent modellek teszik a modern nőt. A keresztényeket és nem keresztényeket egyaránt csábítják a tudatosan tervezett képek és címlapok.

Be kell valljam, hogy a Cosmopolitan, Seventeen, Glamour és az ehhez hasonló magazinok kivételesen jól értenek ahhoz, hogyan hívják fel magukra a figyelmet a kasszasoron. Úgy tervezték őket, hogy bekebelezzenek minket és elkápráztassák a testünket.

De ha egyszer ennyire vonzóak ezek a népszerű magazinok, fel kell tennünk a nyilvánvaló kérdést: valóban hasznosak, jótékonyak a nők, különösen a keresztény nők számára? Tisztelik-e Jézust és elősegítik-e a lelki fejlődésünket?

Mielőtt elmondanám, mit gondolok, nézzük meg mit mond néhány népszerű, nem keresztény nő az efféle magazinokról.

Linda Kesley, az angol Daily Mail-től a következőt írja: „Meg vagyok döbbenve, zavarodva és undorodom attól, ami a női magazinokkal történt azóta, hogy a kötésmintákról és a maradék anyagok felhasználásáról szóló hetilapokat még a piac barátságos kis zugaiban lehetett kapni.”

A Cosmopolitan magazin korábbi főszerkesztője pedig a következő címmel publikált cikket: „Degradáló, undorító és megalázó az összes modern női magazin, szégyellem őket!”

A teljes cikk elolvasható itt.

Létrehozva 2021. január 28.