Sátáni elemek a rockzenében
Caneva, aki egyben a Pápai Lateráni Egyetem és a Római Szaléziánus Egyetem Tudományos Intézetének professzora, évek óta tanulmányozza, hogy a művészi termékek hogyan befolyásolják a fiatalok viselkedését.
Claudia Caneva, a Roma Tre Egyetem professzora a közelmúltban „Zene és sátánizmus” címmel tartott előadást az olasz fővárosban az „Exorcizmus és szabadító ima” kurzuson, melyet a Regina Apostolorum pápai Athenaeum és az Olasz Társadalom-vallási Kutató és Információs Csoport támogatott.
A CNA spanyol nyelvű hírpartnerével, az ACI Prensa-val beszélgetve Caneva figyelmeztetett arra a befolyásra, amelyet a rockzene és más alműfajok, mint a heavy metal, a death metal vagy a death rock gyakorolnak a fiatalok viselkedésére, akik csupán a „felnőttek világa” által létrehozott kulturális ipar egyszerű „áldozatai”.
Caneva, aki egyben a Pápai Lateráni Egyetem és a Római Szalézi Egyetem Tudományos Intézetének professzora is, évek óta tanulmányozza, hogy a művészeti termékek hogyan befolyásolják a fiatalok viselkedését.
A kortárs képzelet élénkítéséről vagy a zene és a filozófia kapcsolatáról szóló könyvek szerzőjeként Caneva azt állította, hogy ez a fajta zene káros, és akár „fiziológiailag is megváltoztathatja a serdülőket”.
„A démoni befolyásolás a zenén keresztül, amely a terjesztés választott eszköze, olyan jelenség, amelyre nagyon figyelnünk kell” – figyelmeztetett.
A professzor azt is kijelentette, hogy a heavy metal, „melynek nagyon átható hangzása van, ami bevonzza a fiatalokat”, tanulmányozás tárgyává vált, és olyan téma, „amely jelenleg a szakértők és a kutatók érdeklődésének középpontjában áll”.
Ezzel kapcsolatban felidézte az olasz Davide Canotti esetét, aki a Marco Dimitri által 1982-ben az olaszországi Bolognában alapított „Sátán gyermekei” néven ismert sátánista szekta egykori követője volt.
Canottit – említette Caneva – azután hallgatta ki a rendőrség, hogy több olaszországi temetőben lévő ókori kegyhelyet meggyalázott, és eltemetett gyermekek csontjait lopta el.
„A hatóságoknak adott válaszában azt mondta, hogy soha nem fogyasztott kábítószert, és az egyetlen drogja a zene” – mutatott rá a szakértő. A férfi azt állította, hogy black metal együtteseket hallgatott, melyek dalaikban még arra is felszólították az embereket, hogy „rombolják le a sírköveket és törjék össze a kereszteket”.
A fiatalok a fő áldozatok
Caneva szerint ez csak egy példa arra, hogy a sátánizmus jelen van az ilyen típusú zenében, amely kezdettől fogva egy bizonyos típusú viselkedést gerjeszt és „bizonyos érzelmeket vált ki” az emberből.
Arra is rámutatott, hogy a zenei albumok tudatalatti, a sátánhoz intézett invokációkat tartalmaznak, bár tisztázta, hogy „ha az ember ezt hallgatja, akkor nem elkerülhetetlen következménye ennek, hogy az ördög benned van”.
A professzor azonban megjegyezte, hogy sok elvégzett ördögűzés annak köszönhető, hogy az áldozatok ilyen típusú dalokat hallgattak.
„Úgy gondolom, hogy a fiatalok áldozatai ennek a helyzetnek, és mindig felteszem magamnak a kérdést: ki produkálja ezeket a dolgokat? Ki irányítja őket? Miért engednek meg bizonyos dolgokat?” – panaszolta.
E vonalak mentén Caneva utalt a „tükörneuronok” nevű jelenségre, az idegtudományok egyik releváns, az oktatás területén használt felfedezésére, amely megmagyarázza, hogy a neuronok a tükörhöz hasonló viselkedést mutatnak.
Ez a dinamika azt mutatja, „hogy egy másik egyénnél megfigyelt cselekvés tükröződik az agyunkban, így a neuronok meghatározó szerepet játszanak a viselkedésünkben”.
Következésképpen arra figyelmeztetett, hogy „a zene nem csak zene, a zene egy show, egy performansz”, és a fiatalok „azoknak áldozatai, akik ezt előadják”.
A szülők alapvető szerepe
Caneva hangsúlyozta az ACI Prensa-nak, hogy a szülők milyen fontos szerepet játszanak ezen a területen és a gyermekeik nevelésében. „A szülők nevelők, és figyelmesnek kell lenniük, beszélgetést kell kezdeményezniük a fiatalokkal, elősegítve az érettséget”.
“A fiatalok nagyon érzékenyek a neuroendokrin dinamikára, különösen a serdülőkorban, amikor hormonális robbanást élnek át, agresszivitással és érzelmi affektivitással terheltek” – mondta.
Megismételte azt is, hogy az ilyen típusú zene betiltása „nem célravezető”, hanem inkább egy komoly erőfeszítést igénylő folyamatról van szó, és a tudatosságon való munkálkodásról, hogy a fiatalok belássák, hogy ez a fajta zene „nagyon negatív következményekkel járhat”.
Caneva a trap zenei alműfaját és az ipar más ágazatait, például a videojátékokat vagy a televíziós sorozatokat is említette, amelyek „negatív érzelmekhez, agresszivitáshoz és nyugtalansághoz” vezetnek.
A cél? Reménytelen és manipulálható fiatalok
A jelenlegi iparág nagy része által követett céllal kapcsolatban az olasz szakértő elmondta, hogy „a reménytelenségre törekszenek, amely tönkreteszi a fiatalokat, elbizonytalanítja őket, és manipulálhatóvá teszi őket”.
„A televíziós sorozatokban ’antihősöket’ javasolnak példaképként. A fiatalok jelentik a jövőt, és a sátánizmus nemcsak a zenében jelenik meg, azok is sátánisták, akik háborút szítanak, vagy akik a munkahelyükön kizsákmányolják a szegényeket” – hangsúlyozta.
Végül Caneva megjegyezte, hogy ha megnézzük az ilyen típusú zenei együttesek lemezborítóit vagy plakátjait, a sátánizmus „könnyen felismerhető”.
„De ne feledjük, hogy Lucifer volt a legszebb angyal a jég trónján, a jég pedig a közömbösséget jelenti, amit ez az iparág is megcéloz, hogy a fiatalokat hideg és közömbös emberekké tegye” – zárta gondolatait.
Ezt a történetet először az ACI Prensa, a CNA spanyol nyelvű hírpartnere közölte. A CNA lefordította és átdolgozta.
Forrás angol nyelven
Létrehozva 2024. június 22.