Önmagunk felajánlása Jézus Krisztus Legdrágább Vérének
Dicsőség Jézusnak és Máriának! Örökkön örökké!
Önmagunkat Jézus Krisztus Legdrágább Vérének felajánlani nem új keletű a Katolikus Egyházban. Ez a cselekedet egyidős az első Nagycsütörtökkel, mikor Jézus Krisztus megalapította a papságot és az Oltáriszentséget. A következő szavakat szenvedésének előestéjén mondta az Úr: „Kezébe vette a kenyeret, hálát adott, megtörte és odanyújtotta nekik ezekkel a szavakkal: „Ez az én testem, amelyet értetek adok. Ezt tegyétek az én emlékezetemre.”
Ugyanígy a vacsora végén fogta a kelyhet is, és azt mondta: „Ez a kehely az új szövetség az én véremben, amely értetek kiontatik.” (Lk. 22:19-20). Az apostolok látták a csodák csodáját, az Oltáriszentség megalapítását, a Kereszt áldozatát, az Új Törvény áldozatát, a legcsodálatraméltóbb szentséget, a csodálatos jelenlétet, és Krisztus kínszenvedésének maradandó emlékét. Látva Krisztust, aki önmagát előttük, mint engesztelő áldozatot mutatta be, és önmagát az örök élet kenyerévé, a legdrágább és csodálatosabb eledellé tette, ők leírhatatlan hittel imádták az Ő csodálatos jelenlétét. Azóta mindez jelen van a Katolikus Egyházban, és folytatódik mindaddig, míg az Úr dicsőségben vissza nem jön. Ez az Úr parancsa. Hirdetnünk kell az Úr halálát, amíg Ő vissza nem tér. (vö. 1Kor. 11:26)
Az Egyház mindaddig fennmarad, amíg, engedelmeskedve az Úr parancsának – „Ezt cselekedjétek az Én emlékezetemre” – folytatja a Szent Eucharisztia ünneplését önmagát felajánlva a mi Urunk, Jézus Krisztus Drága Testének és Vérének;”. Így az Egyház egy élő áldozatot ajánl fel, az Ő Szenvedésének örök emlékét, amely Krisztus irántunk érzett óriási szeretetének bizonyítéka. A szentáldozás és az aktív, áhítatos jelenlét a szentmisén a legjobb mód mindannyiunk számára, hogy kimutassuk életünk teljes odaadásának szándékát az Oltáriszentségben jelen lévő Úrnak. Ha igazán tudnánk, hogy az Eucharisztia a Kereszt áldozata, akkor jobban imádnánk, nagyobb figyelemmel és áhítattal, és visszautasítanánk minden irányzatot, hogy a Szentmisét diszkó teremmé vagy adománygyűjtő összejövetellé akarja tenni.
Minden egyes szentmise a húsvéti misztérium megelevenedése. Egyszerre áldozati emlék, melyben a Kereszt áldozata állandósult, és áldozati lakoma az Úr Testével és Vérével. A szentmisében egygyé válunk Jézussal. A lelkünk ilyenkor megtelik kegyelemmel és a jövőbeli dicsőség ígérete adatik nekünk. Mindezek a felbecsülhetetlen kincsek megérdemlik a mi teljes önátadásunkat. Önmagunk átadása az Oltáriszentségben jelen lévő Úrnak folytatódik az áldásban, és a gyakori szentségimádásban. Ebben megláthatjuk Jézus Drága Vérének való önátadásunkat is, hiszen Ő élő személy, és az Ő Vére nem választható el az Ő Testétől.
Az Isteni Irgalmasság imádásában áhítatunkat Jézus Drága Vére felé irányítjuk. A Drága Vér, amely a lelkek megmentésére tört elő, életünk forrása. Így imádkozzuk: „Ó Vér és Víz, mely Jézus Szívéből törtél elő, mint irgalmunk forrása, bízom Benned!” Folytonosan felajánljuk a Mennyei Atyának Jézus Testét és Vérét, engesztelésül bűneinkért és az egész világ bűneiért. Érdemes összevetni, hisz hasonlóság fedezhető fel az Irgalmasság rózsafüzérének tizedei és a Drága Szent Vér rózsafüzér tizenkettedei között.
Az Irgalmasság rózsafüzérének tizedeiben azt ismételgetjük, hogy „irgalmazz nekünk és az egész világnak”, miközben a Szent Vér rózsafüzérben tizenkettőször, hogy „ments meg minket és az egész világot”. Ez a két könyörgés közös tőről, ugyanazon isteni forrásból származik. Egyetlen igaz áhítat sem állíthatja őket szembe, viszont egymás kiegészítői lehetnek.
Mindezeken túl, ezek az imák Eucharisztikus áhítatok. Arra hívnak minket, hogy szemléljük az eseményeket, amiket az Eucharisztiában ünnepelünk. Ezekkel az imákkal felkészülhetünk a szentmisére, de hálát is adhatunk érte.
Vannak, akik ellene vannak ezeknek az áhítatoknak, mondván miért osztjátok meg Krisztust? Egyesek odaszentelik magukat a Szent Szívnek, a Szent Arcnak, mások a Szent Sebeknek, a Drága Vérnek… Krisztus sokoldalú, be nem határolható. Senki nem tudja egyetlen áhítattal kimeríteni Őt. Az egyik kiegészíti a másikat, és mind találkozik Krisztusban. Jézus nincs ez ellen. A megváltás titkának egy-egy misztériumát felfedi a Neki tetsző időben, hogy közelebb vonzzon minket Magához.
Ahelyett tehát, hogy vitatkozunk az önátadás sokféle lehetőségéről, adjunk hálát az Úrnak, és köszönjük meg, hogy ilyen kimeríthetetlenül gazdag a katolikus áhítatok tárháza.
A Szűzanya Rózsafüzérében, amelyet Szent Domonkosnak adott, Isten ajándéka nyilvánul meg, amely összefoglalója az Újszövetségnek, Jézus élete, halála és feltámadása, valamint a saját, jövőbeli dicsőségünk áll benne elmélkedésünk középpontjában. A Szűzanyával együtt imádkozzuk végig ezeket az eseményeket a rózsafüzérben, és ezt folytatnunk kell. Mária egyetlen gyermeke sem hajthatja álomra fejét addig, amíg el nem imádkozta a rózsafüzért, csatlakozva ez által a világ összes gyermekéhez, akik Mária gyermekei. Nagyon hasznos és erőteljes ima a rózsafüzér. Élni Mária életét, és önmagunkat Máriának szentelni egy nagyon erős jele annak, hogy Isten országához tartozunk.
Napjaink szorongattató idejében lelki ajándék a Drága Vér rózsafüzére, valamint önmagunk odaszentelése az Oltáriszentségnek, az Isteni Irgalomnak és Máriának. Ami ezt a rózsafüzért nagyon erőteljessé teszi az az, hogy Jézus keresztje alatt állunk Szűzanyánkkal, a Fájdalmak Anyjával, a Társmegváltóval, a mi Közbenjárónkkal és minden kegyelmek Kiosztójával. A mi tekintetünk Jézus 5 Szent Sebére szegeződik, és arra a Vérre és Vízre, melyet értünk hullatott. Az Ő Sebeire és Vérére hivatkozunk Szűzanyánkkal, mert gonosz napokat élünk. (Ef. 5,16) Szükségünk van az Áldott Szűz pártfogására, szükségünk van arra, hogy önmagunkat teljesen az Ő Szeplőtelen Szívének szenteljük, hogy aztán rajta keresztül imádjuk és önmagunkat átadjuk Jézus Szent Szívének, és az Ő Legdrágább Vérének, azért, hogy kiálljuk a megpróbáltatásokat és védelmet kapjunk a sátáni cselvetések és cselekedetek ellen. (vö. Ef. 6:10-13)
A rózsafüzér nagyon erőteljes ima. Mint minden, ami erőteljesen lelki, ez is egyszerű, lélekemelő és telve van vigasszal. Lefedi a személyes és a világi szükségleteket is. Ereje megmutatkozik a védelemnyújtásban, a szabadításban, a megerősítésben és a harcban.
A Legdrágább Vér rózsafüzér Isten dicsőségének jele, aki irántunk érzett szeretetének bizonyításaképp feláldozta Egyszülött Szent Fiát a Kereszten. (Jn. 3:16) Isten kimeríthetetlen irgalma a mi megváltásunk forrása. Senki nem veszhet el, aki önmagát Jézus Szent Sebeinek és Drága Vérének szenteli. A gonosz nyila nem érintheti őket, miképpen a halál angyalai sem látogathatták meg azon izraeliták házait, amiket megkentek a bárány vérével.(Kiv. 12:1-36) Így biztosítja az Úr a biztonságot, védelmet és szabadságot mindazoknak, akik tisztelik az Ő Szent Sebeit és Vérét.
A Drága Vér rózsafüzérén keresztül kérleljük az Urat, hogy az Ő Sebeinek és Vérének érdemein keresztül gyógyítson és szabadítson meg minket, mivel „az Ő Sebei szereztek nekünk gyógyulást”. (vö. 1Pét. 2:24) Ezen az imádságon keresztül kérhetünk békét is az Úrtól, és Ő olyan békét ad nekünk, melyet a világ nem tud adni. (vö. Jn14:27)
Csak a lelki vakságban szenvedők tagadják, hogy az idő, melyben élünk rossz és gonosz. Változtassuk ezt jóvá a magunk, és a világ számára azáltal, hogy imádkozzuk a Legdrágább Vér rózsafüzérét, és befedjük magunkat és az egész világot Jézus Krisztus Legdrágább Vérével. Próbáld ki és meglátod, hogy határozottan meg fog győzni téged.
A Legdrágább Vér irgalmazzon nekünk és az egész világnak, miként azt a Miasszonyunk is esdekli számunkra, a mi Urunk Jézus Krisztus által! Ámen.
Ayo-MariaAtoyebi, OP Ilorin Egyházmegye püspöke (Nigéria)
2001. június 14. Krisztus Szent testének és Vérének ünnepe
NIHIL OBSTAT: Rev. Fr. Stephen Obiuxwu CensorDeputatus, Chairman. Doctrine and FaithCommittee Archdiocose of Onitsha, AnambraState 430001 NIGERIA, Ist July, 1999.
IMPRIMATUR: Ayo-MariaAtoyebi, O.P.Bishop of llorinDiocese Ilorin, KwaraState 240001 NIGERIA, 17 th June 2001. (“Jézus drága Vérének rózsafüzére…” c. könyv bevezetője, Stella Maris Alapítvány, 2015)
Forrás: Tengernek Csillaga, 2015/4. szám
Létrehozva 2021. április 5.